کرمان

روایتی از چشمان «همیشه بیدار حاج‌حسین»/من نباید زودتر از حاج‌قاسم بخوابم

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در جریان دیدار رئیس کل دادگستری و جمعی از مقامات استانی با خانواده سردار شهید حسین پورجعفری به بیان خاطره‌ای از آن شهید گرانقدر پرداخت که می‌توان آن به عنوان «چشمان همیشه بیدار حاج‌حسین» یاد کرد.

دادخدا سالاری گفت: به یاد می‌آورم که در دورانی که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود، سردار پورجعفری تمام شب را در کنار ایشان بود و لحظه‌ای استراحت نداشت.

وی ادامه داد: وقتی به او گفتم که شما بروید و لحظه‌ای استراحت کنید، او جمله ماندگاری را بیان کرد که برای همیشه در ذهن‌ها باقی خواهد ماند، من نباید و نمی‌توانم زودتر از حاج‌قاسم بخوابم و در این ۳۰ سال پیش از حاج‌قاسم نخوابیده‌ام و همین بود که حاج‌قاسم در نامه عاشقانه‌اش به حاج‌حسین او را بی‌نظیر در وفا، اخلاص و صداقت می‌داند.

سالاری تاکید کرد: حاج‌حسین به همراه راننده سردار سلیمانی معمولا قبل از نماز صبح دنبال حاجی می‌آمد اما به‌رغم آنکه ۳۰ سال همراه، همگام و همراز سردار سلیمانی بود، در نهایت ادب و تواضع حتی به حیاط خانه ایشان داخل نمی‌شد و نماز صبح خود را در کوچه و در کنار ماشین می‌خواند.

وی گفت: یک روز صبح دیدیم شهید پورجعفری درحال جمع کردن سجاده‌اش در کوچه کنار ماشین است و بعد از آن بود که از راننده سردار سلیمانی شنیدیم که سردار پورجعفری همیشه نماز صبحش را در کوچه می‌خواند و به خود اجازه نمی‌دهد که وارد حیاط خانه سردار سلیمانی شود.

سالاری  ادامه داد: به یقین همه ما مدیون چشم‌های همیشه بیداری هستیم که با بصیرت و ولایت‌مداری در مسیر عمل به آموزه‌های فاطمی و عاشورایی گام برداشته‌اند و باید بر مبنای مکتب شهدا به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی راه را از بیراهه تشخیص داده و به پیش رویم.

سردار شهید حسین پورجعفری  عضو سپاه پاسداران و سپاه قدس و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود که بیش از ۴۰ سال تا پای شهادت همراه و همراز سردار سلیمانی گام برداشت و سرانجام نیز در کنار فرمانده خود بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد همراه با دیگر همراهان ایرانی و ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند.

همرزمان سردار شهید حسین پورجعفری از او به عنوان مخزن اسرار لشکر ۴۱ ثارالله و محرم‌ترین فرد به سردار سلیمانی یاد می‌کنند تا جایی که تلفن‌های خاص و قرار ملاقات و برنامه‌های ویژه ایشان را نیز شهید پورجعفری هماهنگ می‌کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا