Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
روایتی تلخ از برخورد زننده مأموران شهرداری رشت با بانوی غیور و معلول دست‌فروش - خبرگزاری برگزیده های ایران
گیلان

روایتی تلخ از برخورد زننده مأموران شهرداری رشت با بانوی غیور و معلول دست‌فروش

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، صبح امروز کلیپی زجرآور از برچیدن کسب‌وکار زن معلول و فرزندانش در شهر رشت توسط مأموران رفع سد معبر شهرداری رشت در فضای مجازی منتشر شد که این تصاویر دل هر بیننده‌ای را رنجاند.

در کلیپ منتشرشده مشاهده می‌شد که دست‌فروش در عابر پیاده شهر هم زن است، هم بی‌سرپرست و علاوه بر همه این‌ها، معلول نیز هست و با داشتن فرزندانی بساطش برچیده می‌شود و مدام فریاد می‌زند!

سید امیرحسین علوی، شهردار رشت در پاسخ به این کلیپ که توسط خبرنگار فارس برای وی در فضای مجازی ارسال‌شده بود با ارسال عکسی پاسخ داد که «برای این خانواده غرفه‌ای تعلق‌گرفته است.»

 

اما با توجه به اینکه این زن دست‌فروشِ مورد لطف قرارگرفته توسط مأموران قانونمند شهرداری، بی‌سرپرست بوده و علاوه بر آن معلول نیز هست، بهزیستی متولی ارائه خدمات به آن‌هاست تا با ارائه خدمات هرچند حداقلی بار مشکلات آن‌ها را رقیق کند.

ازاین‌رو عصر امروز بود که خبر دیدار و دلجویی مدیرکل بهزیستی گیلان از بانوی دست‌فروش نیز بر روی خروجی تارنمای اداره کل بهزیستی استان قرار گرفت.

 

در این دیدار حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی گیلان ضمن گفت‌وگو و بررسی وضعیت بانوی دست‌فروش که از معلولین جسمی حرکتی است، گفته که با توجه به ماده ۲۳ قانون جامع حمایت از معلولین حفظ کرامت افراد در چنین مواقعی بسیار حائز اهمیت است‌.

به گفته مسؤول عالی بهزیستی گیلان، با هماهنگی ریاست بهزیستی شهرستان رشت ترتیبی اتخاذشده تا فرزندان این بانوی دست‌فروش تحت حمایت سازمان بهزیستی قرارگرفته و همچنین در خصوص تجهیز غرفه، مایحتاج و لوازم منزل وی اقدامات لازم صورت گیرد.

البته در خبری که بهزیستی منتشر کرده آمده است که نحوی نژاد از علوی، شهردار و اعضای شورای شهر جهت ارائه غرفه‌ای برای این بانوی زحمتکش جهت ادامه کسب‌وکار، تقدیر و تشکر کرده است.

پهن کردن بساط برای کسب روزی حلال توسط زن معلول در معابر شهری تنها یک تخلف محرز و البته مصداقی از هزاران نمونه‌ در سطح شهر رشت است درحالی‌که برداشتن یک یا چند سینی میوه عرضه‌شده توسط مأمور شهرداری اوج بی‌تفاوتی، رخ‌نمایی از بی مسؤولیتی و چشم بستن متولیان امر نسبت به دردها و زخم‌های پرشمار شهری است که کارد را به استخوان رسانده تا جایی که فریادهای ناله اندود، کمک خواهی و نامفهوم یک زن بی‌سرپرست معلول دست‌فروش نیز وجدان به خواب‌زده برخی‌ را بیدار نمی‌کند.

فریادهای زن معلول دست‌فروش اکنون در فضای مجازی دل هر بیننده‌ای را لرزانده و برای همه این سؤال را متبادر می‌کند که چرا مسؤولان و متولیان امور شهری نسبت به این فجایع غیرانسانی بی‌تفاوت بوده و پیش‌ازاین برخورد قهری و خشن، کاری از پیش نبرده‌اند یا اگر برده‌اند نیز ناکافی بوده است؟!

شهروندان غیرتمند و حامی حقوق زنان رشتی در پیام‌ها و تماس‌های متعدد با خبرنگار فارس ناباورانه از نوع برخورد مأموران شهرداری رشت تقدیر کرده‌اند اما این سؤال را نیز پیوسته و مکرراً می‌پرسند که آیا همه برخوردهای مأموران و کارمندان شهرداری در برابر همه شهروندان تا این حد مسؤولانه و قانون‌مند ‌است؟ آیا آن‌ها حاضرند بساط بستگان، آشنایان و دست‌فروشان هم قوم و هم‌کیش و هم خویش خود را این‌گونه و با این حد از ناجوانمردی محض برچینند؟

زن معلول دست‌فروش گرچه نمی‌تواند کلامی بر زبان براند و از حقوق به‌حق و یا به‌ناحق خود دفاع کند اما سؤال اینجاست که مدعیان حقوق شهروندی، احیا گران حقوق زن، دستگاه‌های متولی خدمات امور زنان بی‌سرپرست، معلول، دست‌فروش و … کجا هستند که حق این بانوی با غیرت را کف دستش بگذارند تا همچون همسالان و هم تیپ‌های خود در کنج خانه بنشیند و تربیت بچه کند تا نه‌تنها خانواده‌ای آبرومند بلکه جامعه‌ای آبرومند را برای شهر و دیارمان بسازد؟

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا