اصفهان

روایت ایثار زوج جوان سمیرمی که تنها اتاق خانه خود را مدرسه روستا کردند

خبرگزاری برگزیده های ایران اصفهان – فاطمه نجفی؛ مهر در مهربانی و گذشت زوج جوان جاری شد آنگاه‌که تنها اتاق خود را برای کودکان روستا چتری کردند در برابر باران نادانی تا علم را در عمل بیاموزند.

خانه‌ای در روستای آغداش بخش وردشت هم‌مدرسه است و هم‌خانه‌ای که در آن زندگی و آموزش هر دو با هم جریان دارد؛ مدرسه‌ای که در ظاهر نیم کلاس دارد اما در گوشه‌کنارش درس علم، گذشت، اقتصاد، همکاری و همراهی چون زنجیره‌ای به هم متصل شده است و شاید به‌ظاهر کلاس سوادآموزی است اما دانش آموزان یاد می‌گیرند که اتحاد درس اول زندگی است و زن و مرد همراه و مکمل هم در زندگی هستند آنگاه‌که مادر خانواده با پدر در سختی روزگار یار و همراه هم باشند و با هنر سرانگشتان اقتصاد خانواده را بچرخاند.

 هرچند آموزشگاه چندپایه ابوذر غفاری روستای آغداش سال ۹۸ به علت فرسوده بودن تخریب و این روستا بدون مدرسه بود و مکان مناسبی برای برگزاری کلاس درس دانش آموزان وجود نداشت اما یکی از اهالی روستا باگذشت و فداکاری تنها اتاق خانه خود را به دو قسمت تقسیم و نیمی از این اتاق را از سال ۹۸ در اختیار کلاس درس دانش آموزان قرارداد.

 

 

روستای آغداش دارای ۱۳ دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی هست که با همت و تلاش یکی از ساکنین روستا کار آموزش دانش آموزان تعطیل نشد و با قوت ادامه دارد و در حال حاضر در اتاق این منزل مسکونی هم کلاس درس برگزار می‌شود و هم زندگی جاری است که همین امر این مدرسه را متفاوت با دیگر مدارس کرده است.

 

باهمت و تلاش خیرین مدرسه‌ساز کار ساخت مدرسه دو کلاسه برای دانش آموزان آغاز شد و در حال حاضر این مدرسه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به‌زودی دانش آموزان می‌توانند از این مدرسه استفاده کنند. گذشت را باید در خزان پاییزی از مهر فروزان خانواده‌ای فراگرفت که برای شکوفا شدن درخت علم کودکان سرزمینش از هیچ کمکی دریغ نکرد و همه را چون فرزندان خود در کانون گرم خانواده گرد هم آورد تا نور مهربانی بر سایه آبادی بتابد.

 

 روستای آغداش بخش وردشت در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر سمیرم واقع‌شده است که شغل مردم روستا دامداری و کشاورزی است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/آ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا