لرستان

روایت تدریس معلم بروجردی با کمر آسیب‌دیده در مدرسه/ ایثاری از جنس عشق به تعلیم

خبرگزاری برگزیده های ایران لرستان-نسرین صفربیرانوند، یکی از تبعات شیوع ویروس منحوس کرونا بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل بود، زیرا بسیاری از خانواده‌ها و اولیا معتقد هستند؛ فضای مجازی بستر مناسبی برای آموزش نیست.

همین امر باعث شد تا کردی خطر را به جان بخرد و با وجود آسیب دیدگی از ناحیه کمر در کلاس درس حاضر شود و به دانش آموزانش که پایه اول و سوم هستند آموزش دهد.

شاید از نگاه برخی کار این معلم بروجردی را ریسک و خطری برای سلامتی او تلقی کنند، اما همین حرکت می‌تواند یک الگو و تلنگر برای متولیان حوزه آموزش و پرورش باشد تا جدی‌تر موضوع تدریس دانش‌آموزان را دنبال کنند،زیرا شواهد و قرائن نشان می‌دهد آموزش در فضای مجازی به دانش آموزان آسیب جدی وارد کرده است.

کردی دوازده سال است در روستای شاه ویران سفلی بروجرد در مقطع ابتدایی تدریس می‌کند و مدیر آموزگار است، با وی گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

چطور شد این اتفاق برای شما افتاد؟

چهارم مهرماه که فردای آن اربعین بود از بلندی پرت و مهره‌های کمرم دچار شکستگی شد به طوری که مجبور به عمل جراحی شدم.

حدود هفتاد روز برای من استراحت مطلق نوشت و در مواقع ضروری هم با استفاده از کمربند مخصوص و کمک دیگران می‌توانستم بلند شوم، دو هفته رعایت کردم اما نتوانستم دوام بیاورم.

چرا در این شرایط  سر کلاس درس حاضر شدید؟

دو سال وقفه برای دانش آموزان کم نبود، نتوانستم تحمل کنم دانش آموزان پایه اول را به حال خود رها کنم.

خانواده و اولیا دانش آموزان اصرار کردند که با این شرایط سر کلاس حاضر نشوم اما به دلیل اینکه نخواستم بیشتر از این به آموزش بچه‌ها لطمه وارد شود رفتم و دراز کش تدریس می‌کنم.

نتوانستم در خانه بمانم زیرا فکر و ذکرم آموزش دانش آموزان بود، دانش آموز کلاس اول باید معلم خود را بشناسد و ارتباط برقرار کند، اینکه مرتب معلم عوض شود برایش سخت است در واقع یک دوگانگی برایش ایجاد می‌شود.

خیلی‌ها پیشنهاد کردند که به جای من در کلاس درس حاضر شوند، اما من با هر سختی و  فشاری  ترجیح دادم سر کلاس حاضر شوم، فعلا مشخص نیست مهره‌های کمرم هم چه وضعی داشته باشند، اما من همه چیز را به خدا سپردم.

 

چطور سر کلاس حاضر می‌شوید؟

دو معلم دیگر مدرسه صبح‌ها به سراغم می‌آیند و کمک می‌کنند در صندلی عقب دراز بکشم و زمانی هم که پیاده می‌شوم زیر بغلم را می‌گیرند.

قبل از اینکه دچار آسیب دیدگی شوم با وجود اصرار بر تدریس در فضای مجازی اما تصمیم گرفتم که امسال در کلاس درس حاضر شوم، زیرا ظرف این دوسال دانش آموزان متحمل ضرر شدند.

متاسفانه دانش آموزان لطمه زیادی دیدند، اما پایه‌های اول و سوم در این میان با مشکلات جدی در حوزه آموزش مواجه شدند.

در روستاها هم به دلایل شرایط حاکم سختگیری کمتری صورت می‌گیرد به همین دلیل همان ابتدای مهر در کلاس درس حاضر شدم.

واکنش دانش آموزان وقتی شما را در آن حال دیدند چطور بود؟

من دو پایه اول و سوم را تدریس می‌کنم ، پایه اولی‌ها تعجب می‌کردند چند روز اول ساکت و با تعجب مرا نگاه می‌کردند،دانش آموزان آرام و ساکتی هستند،همکاری اولیا هم خیلی خوب بود.

 

واکنش مسوولان در این مورد چطور بود؟

مسوولان آموزش و پرورش که یا دنبال نکردند یا فراموش کردند، اما نماینده بروجرد دو هفته پیش تماس گرفت و از  من دلجویی کرد.
من هم از فرصت استفاده کردم و با وی مشکل سرویس بهداشتی و آبخوری مدرسه را مطرح کردم.

مدرسه ما شصت دانش آموز دارد اما متاسفانه فاقد سرویس بهداشتی و آبخوری است چندین بار پیگیری کردم اما تاکنون کاری انجام نشده است.

حتی گفتم خودم هم بخشی از هزینه را تامین می‌کنم اما تاکنون که کسی کاری انجام نداده است.

 

خودتان وقتی عکس در فضای مجازی منتشر شد چه حسی داشتید؟

باور کنید من اصلا نمی‌خواستم عکس پخش بشود، دوستم عکسی از من در حالت دراز کش گرفت و در گروه خودمان که مدیران روستایی بود گذاشته بود وقتی عکس را دیدم ناراحت شدم و گفتم پاک کنید اما کار از کار گذشته بود و عکس منتشر شده بود.

انتهای پیام /


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا