Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
روایت جالب یک دیدار/ وقتی دومین شهید خانواده هم به آرزویش رسید - خبرگزاری برگزیده های ایران
سمنان

روایت جالب یک دیدار/ وقتی دومین شهید خانواده هم به آرزویش رسید

برگزیده های ایران- علی عامری: عصر یک روز خاص پاییزی بود و جمعی آماده شده بودند تا خبر ویژه‌ای را به یک مادر بدهند.

برنامه با حضور فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، امام جمعه شاهرود، فرمانده و مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شاهرود و هیأت همراه برگزار شد و خبر شناسایی پیکر شهید «نورمحمد مهدی‌ئی» به خانواده به‌ویژه مادر شهید که بیمار هم بود، اطلاع داده شد.

وقتی به خانه این شهید وارد شدیم، برادران و خواهر شهید در کنار ما حضور یافته و گمان بر این داشتند که این‌بار هم، برنامه تنها بازدید فرماندهان سپاه با خانواده‌ای است که دو شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مراسم با زیارت عاشورا آغاز شد و در ادامه، سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه استان سمنان با مادر شهید صمیمانه گفت‌وگو کرد. سردار از خلقیات شهدایش سؤال کرد و مادر با چهره‌ای که بی‌قراری در آن موج می‌زد، از شهادت فرزند اولش، «علیرضا»، گفت و از «نورمحمد» که هنوز نیامده و او را چشم‌انتظار گذاشته است.

مادر شهید نورمحمد مهدی‌ئی در خلال سخنانش نکته‌ای گفت که بسیار قابل‌تأمل بود. مادر شهید می‌گفت که نورمحمد به من گرفته بود «اگر شهید شدم، آرزو دارم مرا جلوی تکیه روستای میقان دفن کنید تا الگویی برای همه باشم و همگان بدانند من برای دفاع از اسلام و فرهنگ عاشورا و حفظ اسلام شهید شده‌ام و همیشه جلوی چشم مردم باشم تا راه را گم نکنند».

بعد از این حرف‌ها بود که سردار دامغانی، خبر شناسایی پیکر شهید نورمحمد مهدی‌ئی را به مادرش داد. مادر از خود بی‌خود شد و کل جو خانواده به هم ریخت و اشک‌ها جاری و هق‌هق گریه بلند شد.

دامغانی گفت: این شهید در ۲۰ تیرماه امسال به‌عنوان شهید گمنام در مصلای نماز جمعه شهر دلند، همان‌طور که آرزو داشت تا در محیطی به‌عنوان الگو و نماد و یادآوری تدفین شود، به خاک سپرده شده است و ۱۴ مهرماه توسط DNA برادرانش که جانباز هستند، شناسایی و مسأله به ستاد کل سپاه اعلام شد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه این شهید به آرزویش رسیده است، افزود: شهدا همه نشانه هستند که ما مسیر را گم نکنیم و بدانیم که کجاییم و چه می‌کنیم و در مسیر شهدا خود را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی، امام جمعه شاهرود هم با تبریک و تسلیت به خانواده این شهید به‌ویژه مادر شهیدان، بر لزوم تداوم راه شهدا تأکید و بر بزرگداشت مقام و ترویج سیره و فرهنگ آنان در جامعه تأکید کرد.

در این دیدار، مقرر شد تا برنامه‌ریزی در خصوص حضور مادر شهید بر مزار فرزندش و برنامه‌ریزی بزرگداشت این شهید در شهرهای دلند و شاهرود و روستای میقان انجام شود.

آنچه در این دیدار موج می‌زد، آرزوی شهادت بود که از فرمانده سپاه استان تا امام جمعه و همه حاضران درخواست داشتند تا مادر شهید دعا کند که آنها نیز عاقبت به شهادت شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا