اخبار روز

روایت شهرک نشینان وحشت‌زده از عملیات غزه: ارتش اسرائیل کجا بود؟

روایت شهرک نشینان وحشت‌زده از عملیات غزه: ارتش اسرائیل کجا بود؟

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، پایگاه خبری المیادین در گزارشی به نقل از رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی به ارزیابی واکنش‌های مختلف شهرک نشینان صهیونیست نسبت به عملیات طوفان الاقصی پرداخته و این واکنش‌ها که نشان از وحشت بی‌سابقه صهیونیست‌ها داشت را مستندسازی کرده است. این  گزارش به نقل از رسانه‌های اسرائیلی نوشته است که تعداد اسرا ده‌ها نفر از غیرنظامیان و نظامیان اسرائیلی هستند و ممکن است همچنان عملیات ربایش نیروها و انتقال آنها به نوار غزه ادامه داشته باشد.

غای بخور روزنامه نگار صهیونیست اعلام کرد که تعداد افراد اسیر شده ده‌ها نفر است و احتمال افزایش این تعداد وجود دارد، چرا که در حال حاضر مرزها همچنان رها است! این گزارش می‌افزاید: فلسطینیان با احساس پیروزی تصاویر نظامیان و شهرک نشینان اسرائیلی را که آنها را دست بسته داخل خودروهای جیپ منتقل می‌کنند، دست به دست می‌کنند. این روزنامه نگار صهیونیست می‌افزاید: مقامات اسرائیل کجا هستند؟ آنها که هر روز تحریکات متقابلی را انجام می‌دهند، کجا هستند؟ 

این گزارش می‌افزاید که تصاویر ویدیویی زیادی از اسارت ده‌ها اسرائیلی شامل نظامیان زن و مرد  و شهرک نشینان توسط نیروهای مقاومت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.  برخی از این تصاویر از اسارت تعدادی از نظامیان زن و مرد اسرائیل که زنده هستند، خبر می دهند.  شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که ۵۰ زن اسرائیلی در منطقه کیبوتس بئیری در اطراف مرز غزه به اسارت گرفته شده‌اند.

تامیر ستایمن خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه می‌گوید:  گزارش‌هایی از یک شهرک نشین در منطقه حوف اشکلون که از مرزهای غزه نیز فاصله دارد دریافت کردم مبنی بر اینکه عناصر مسلح وارد این شهرک شده اند و اوضاع همچنان برای آنها مبهم است.

شهرک نشینان صهیونیست که موفق به فرار از این حمله شده‌اند، گزارش می‌دادند که مبارزان فلسطینی بین  منازل آنها در حال گشت و گذار بودند در حالی که  شهرک نشینان خود را در پناهگاه‌ها مخفی کرده بودند.

یکی از ساکنان منطقه کیبوتس باری در مرز نوار غزه به خبرنگاران گفت: «ما از هر طرف صدای تیراندازی و وحشت را می‌شنیدیم.» یکی  دیگر از شهرک نشینان از منطقه رائیم  گزارش کرد:  ارتش هنوز وارد عمل نشده و نیروهای فوق العاده نیز قادر به  تحت کنترل گرفتن اوضاع نیستند، من  برای پیدا کردن پدرم کمک نیاز دارم و تصاویر او را در تلگرام دیده ام.  به نظرم او اسیر شده است.

آنا از شهرک نشینان  صهیونیست در نزدیکی مرز غزه در بیان جراحت خود می‌گوید: ما به ضرب گلوله فلسطینی‌هایی که با خودرو در حال عبور از منطقه نزدیک کیبوتس بودند، تیر خوردیم و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدیم. در حالی که زخمی ها و کشته‌های زیادی را می‌دیدیم که در حال انتقال آنها بودند. گزارش‌های زیادی از عناصر مقاومت وجود دارد که در  مناطق مختلف حضور دارند، من هرگز در طول سال‌هایی که در این منطقه زندگی کرده‌ام، چنین چیزی را ندیده بودم.

هنیه: «طوفان الاقصی» تا کرانه باختری و خارج از فلسطین استمرار می‌یابد
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: تعدادی اسیر در دست حماس داریم
عضو مطرح حماس: هنوز در آغاز نبردیم/ افسران بلندپایه اسرائیلی را اسیر کرده‌ایم
چرا عملیات «طوفان الاقصی» حماس بی‌سابقه‌ترین عملیات موفق علیه اسرائیل بوده است؟

عامیت سیغل  تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل می‌گوید که حجم شکست اسرائیلی‌ها تنها در غافلگیری نسبت به گروه فلسطینی خلاصه نمی‌شود. این سناریویی است که نه تنها ارتش بلکه پلیس و تمامی سازمان‌های فوق العاده برای مقابله با آن تمرین کرده‌اند اما با این وجود ما غافلگیر شده‌ایم.

وی ادامه داد: نخست‌وزیر ۲۰ دقیقه طول کشید تا بتواند اطلاعات از این حمله به دست بیاورد. من حدود  ۴۵ دقیقه بعد  کاروان نخست وزیر را دیدم که به سمت مقر وزارت جنگ در تل‌آویو حرکت می‌کرد. این بدان معناست که زمان زیادی طول کشیده که مقامات سطوح عالی متوجه شوند که این عملیات یک حمله موشکی عادی نیست، بلکه موضوع فراتر از اینها است.

این روزنامه‌نگار صهیونیستی می‌افزاید: در سال‌های گذشته این اعتقاد در نزد کابینه‌های مختلف اسرائیل وجود داشته مبنی بر اینکه چنین حادثه‌ای قابل کنترل است، اما با یک حمله فلسطینی‌ها اوضاع از دست آنها خارج شد. اگر شرایط به این گونه باشد که ما در نتیجه حمله یک گروه مسلح که از حمایت ایران برخوردار است صدها کشته بدهیم و ده‌ها تن به اسارت در بیایند، بنابراین حوادث دراماتیکی را شاهد بوده‌ایم و تمامی این معادلات باید تغییر کند.

یک روزنامه‌نگار اسرائیلی به روزنامه اسرائیل‌هیوم گفت: شرایط اینجا سخت‌ترین شرایطی بود که قابل تصور است، مردم فریاد می‌زدند که آنها [نیروهای مقاومت] می‌‌خواهند درها را باز کنند، واقعیت این است که خانه ما در همان لحظه دچار آتش سوزی شده بود و تیراندازی‌ها نیز ادامه داشت.

یک شهرک نشین دیگر به رسانه‌های اسرائیلی می‌گوید: فلسطینی‌ها به سدیروت وارد شدند و دائما  گروه‌هایی از آنها اینجا بودند و درب منزل را می کوبیدند. من و همسرم اینجا بودیم و هیچ‌کس نمی‌توانست کاری کند. من صدای بمب‌ها را می‌شنیدم.  یکی از نزدیکان من به من پیام داد که آنها از یک ساعت پیش در منزل ما هستند و در نهایت پیام داد که دستگیر شده و من بعدا عکس او را در غزه دیدم.

یکی دیگر از ساکنان شهرک صهیونیست نشین نیریم در توصیف وحشت خود در این عملیات می‌گوید: فلسطینی‌ها به کیبوتس حمله کردند و با سلاح‌های اتوماتیک شلیک می‌کردند. ما می‌دیدیم که آنها به دنبال ورود به منازل بودند، اما نمی‌توانستیم پناهگاه خود را ترک کنیم. اوضاع بسیار وحشتناک بود، اما ارتش کجا بود؟ 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا