Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
روایت معلم فداکاری که در میان برف شب یلدا به خانه‌اش نرسید - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

روایت معلم فداکاری که در میان برف شب یلدا به خانه‌اش نرسید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، قصه تلخ معلمانی که در مسیر رفت و آمد به روستاهای صعب العبور دچار نامهربانی طبیعت شده‌اند کم نیست.

ماجرا مربوط به داستانی غم انگیز در طولانی ترین شب سال مربوط به یکی از معلمان ایثارگر روستای کمران فریدونشهر در سال ۷۶ است؛ صبح روز ۳۰ آذر مهدی صمدی معلم روستای کمران فریدونشهر، به قصد دیدار باخانواده مدرسه روستا را ترک کرد، مردم روستا به علت شرایط جوی سخت مانع از رفتن اوشدند اما سرنوشت چیزدیگری را رقم زده بود.

مهدی صمدی درسال۱۳۵۳درجوی‌آباد قدیم واقع در خیابان کهندژ اصفهان دیده به جهان گشود، پس ازطی تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی در رشته تجربی ادامه تحصیل داد و سپس در سال۱۳۷۲ در رشته آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم الهی قمشه‌ای شهرضا پذیرفته شد.

پس از تحصیلات دوساله ی تربیت معلم سال اول معلمی را (۱۳۷۵) درپیربکران سپری کرد و سپس به علت این که سهمیه خدمتی او شهرستان فریدونشهر تعیین شده بود در سال ۷۶ به فریدونشهر رفت و درمنطقه ی پشتکوه روستای کمران مشغول تدریس به دانش‌آموزان بی بضاعت آن منطقه شد.

روحیه خدمت‌رسانی او به حدی بود که هنگامی که به اصفهان می‌آمد برای مردم آن روستا دارو تهیه و با خود به روستا می‌برد.

صمدی در صبح روز۳۰ آذرماه ۷۶به قصد دیدار با خانواده روستای کمران را ترک کرد؛ مردم روستا به علت برف و یخبندان شدید مانع رفتن اوشدند؛ ولی وقتی با اصرار او مواجه شدند لباس و جوراب و چوب دستی به او دادند و او روانه فریدونشهر شد.

پس از طی کردن کیلومترها مسافت دربرف، وی درمنطقه‌ی میدانک دچار برف و کولاک شدید این منطقه شد و سپس خسته و ناامید برای این که ردی ازخود به جای گذارد ساک دستی‌اش را به چوب دستی گره زد و در پای آن  برای همیشه به خواب رفت.

پیکر یخ زده‌ی معلم خوب روستا پس ازچند شبانه‌روز توسط عابران درزیر توده‌ای ازبرف پیدا شد و پیکرش بر دستان مردم قدرشناس فریدونشهر در روز ۵ دی ماه تشییع شد و سرانجام درروز چهارشنبه ۶دی ماه۷۶ به زادگاهش جوی‌آباد قدیم منتقل شد و توسط مردم آن منطقه و جمع کثیری ازهمکارانش تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش برگزیده های ایران، امروز یکی از مدارس روستاهای فریدونشهر به نام این معلم عزیز است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا