اخبار روز

روایت ۳ شاهد عینی از محاصره اردوگاه جنین؛ تکرار جنایات ۲۱ سال قبل اسرائیل/ گزارش اختصاصی

روایت ۳ شاهد عینی از محاصره اردوگاه جنین؛ تکرار جنایات ۲۱ سال قبل اسرائیل/ گزارش اختصاصی

– اخبار بین الملل –

به گزارش سایت عربی خبرگزاری برگزیده های ایران، علی رغم محاصره اردوگاه جنین به دست نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و تخریب و ویرانی بسیاری از منازل و اموال عمومی فلسطینیان ساکن در این اردوگاه، بسیاری از اهالی ضمن بی اعتنایی به فشارهای اسرائیل به منظور تخلیه این اردوگاه اعلان داشته اند که در کنار جوانان مبارز فلسطینی به مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

 

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کرانه باختری , فلسطین , اردوگاه جنین ,

 

تا بدین لحظه (لحظه تدوین گزارش ویدئویی) آمارها از شهادت ۱۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ تن در جریان درگیری های اخیر جنین حکایت دارد. در این بین وضعیت جسمانی ۲۰ نفر از مجروحین وخیم اعلام شده است.

یکی از ساکنین اردوگاه جنین در گفتگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرانه باختری با اشاره به حجم تخریب و ویرانی های صورت گرفته توسط ارتش رژیم صهیونیستی، مقاومت فلسطینیان را واکنشی طبیعی به اشغالگری اسرائیل دانست و عقب نشینی نظامیان صهیونیست را تنها راهکار حقیقی به منظور پایان بخشیدن به این بحران انسانی دانست. وی در ادامه آوارگی اهالی اردوگاه جنین را بخشی از سرنوشت تاریخی ساکنین این اردوگاه دانست که پیش از این در سالهای ۱۹۴۸، ۱۹۶۷ و ۲۰۰۲ نیز تکرار شده بود.

گزارش خبرنگار برگزیده های ایران از یورش نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین/ یورش صهیونیست‌ها در ۲ دهه اخیر بی‌سابقه است
لحظه به‌لحظه‌| نبرد خیابانی بعد یورش گسترده ارتش رژیم اسرائیل به جنین/ ۱۰ شهید و ۵۰ زخمی در کرانه باختری

 

این شهروند فلسطینی ضمن حمایت از مجاهدین فلسطینی بر این نکته تاکید کرد که این حق طبیعی ملت فلسطین است که در کشور خود آزادانه زندگی عزتمندانه ای را در پیش بگیرد و از حمایت دولت نیز برخوردار باشد.

«غسان حمدان»، مسئول کمک رسانی و امداد پزشکی استان نابلس در کرانه باختری نیز که به همراه تیمی از کادر پزشکی، درمانی و نیروهای داوطلب در اردوگاه جنین حاضر شده است در مصاحبه با خبرنگار برگزیده های ایران در کرانه باختری ضمن اشاره به اوضاع فاجعه بار انسانی و درمانی این اردوگاه از زمان محاصره رژیم صهیونیستی اظهار داشت: نظامیان صهیونیست علی رغم درخواست‌های مکرر ما حتی مانع از انتقال افراد سالخورده و بیماران قلبی شدند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کرانه باختری , فلسطین , اردوگاه جنین ,

وی در تشریح جزئیات تلاش هایش به منظور انتقال یکی از بیماران بدحال حاضر در اردوگاه جنین اظهار داشت: ما چند لحظه پیش به مسئولان سازمان ملل اعلام کردیم که یک بیمار مسن قلبی در منطقه درگیری داریم…تلاش کردیم در ساعات اولیه صبح بیمار مزبور را از منطقه خارج کنیم، اما یک گردان از نظامیان اشغالگر آمبولانس ما را متوقف کردند… بعد تلفن های همراه ما را گرفتند، با دقت کارت های شناسایی ما را بررسی کردند.. اما حتی به صورت پیاده هم اجازه ندادند به نزد بیمار برویم و به او کمک کنیم و او را از منطقه درگیری خارج کنیم.

مسئول کمک رسانی و امداد پزشکی استان نابلس در ادامه افزود: با اینکه خیلی تلاش کردیم آنها را قانع کنیم که این یک مورد اورژانسی است، چون به خاطر سکته و سن بالا از ناراحتی قلبی رنج می برد… با این حال قاطعانه درخواست ما را رد کردند و وحشیانه با ما برخورد کردند و ما را بازگرداندند…درکل باید بگویم، وضعیت پزشکی در داخل اردوگاه بسیار وخیم است.

غسان حمدان ضمن ابراز ناتوانی از ارائه هرگونه آماری از میزان شهدا و افراد زخمی شده در داخل اردوگاه جنین افزود: قطع آب، برق و سیستم های مخابراتی مانند تلفن های همراه سبب شده تا ارتباط ساکنین اردوگاه با جهان خارج به طور کامل قطع شود و در نتیجه نمی توان آماری از وضعیت شهدا و مجروحین اردوگاه جنین ارائه داد.

یک خبرنگار و عکاس فلسطین حاضر در محل ادروگاه جنین نیز در گفتگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرانه باختری در تشریح مشاهدات خود از آخرین وضعیت این اردوگاه گفت: ساعت ۷ صبح جزو اولین خبرنگارانی بودم که که به همراه ۶ خبرنگار و عکاس دیگر وارد اردوگاه شدم… مسافتی طولانی را داخل اردوگاه طی کردیم. تخریب و ویرانی ای را شاهد بودیم که تا قبل از این ندیده بودیم.

این عکاس فلسطینی افزود: من جزو کسانی بودم که یورش سال ۲۰۰۲ را هم پوشش داده بودم، امروز همان وضعیت بعد از ۲۱ سال در اردوگاه در حال تکرار است، در تجاوز سال ۲۰۰۲ شاهد تخریب زیر ساخت ها و خیابان ها نبودیم، اما امروز شاهد این مسئله هستیم، با چندین خانواده صحبت کردیم و چند خانواده را با خود بیرون آوردیم.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کرانه باختری , فلسطین , اردوگاه جنین ,

وی در ادامه ضمن اشاره به اقدام عجیب ارتش رژیم صهیونیستی در استفاده از نظامیان خود به عنوان ابزار کمین در داخل خودروهای فلسطینیان ساکن در اردوگاه جنین ادامه داد: برای فیلمبرداری از تخریب خودروهای فلسطینیان به روی یکی از خودرو ها رفتم، ناگهان با یک نظامی اسرائیلی مواجه شدم. آنها حتی نظامیان شان را هم در خودروها کمین گذاشته بودند. آن نظامی از خودرو بیرون آمد و گفت که از اینجا برو، همه آنجا را ترک کردند، اما من ماندم، ناگهان دیدم یک تک تیرانداز صهیونیست ۲ تیر به نشانه هشدار به سمتم شلیک کرد، از خبرگزاری ها به ما هشدار دادند که وارد اردوگاه نشویم، چون شرایط خطرناک است، ارتش اسرائیل حتی خبرنگاران را هم هدف می گیرد، با این حال با مسئولیت خودم وارد اردوگاه شدم و از وضعیت اردوگاه خبر و گزارش گرفتیم و از تخریب زیر ساخت ها فیلم گرفتیم.

فرار خفّت‌بار صهیونیست‌ها از «جنین»/ پاسخ موشکی «غزه» به اشغالگران
خوشحالی اهالی «جنین» از خروج خفت‌بار صهیونیست‌ها

 

به رغم محکومیت های گسترده منطقه ای و بین المللی رژیم صهیونیستی به دلیل محاصره صدها هزار تن از ساکنین اردوگاه جنین، این رژیم بدون اعتنا به هشدارهای نهادهای حقوق بشری به سیاست های غیرانسانی و وحشیانه خود در قبال فلسطینیان ادامه می دهد. این در حالی است که آخرین خبرها از تلاش ناکام نظامیان صهیونیست برای دستگیری دست کم ۱۶۰ نفر از هسته های مقاومت فلسطین در داخل اردوگاه جنین حکایت دارد.

انتهای خبر/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا