آذربایجان شرقی

روحانی تسوجی، شهید شاخص آذربایجان‌شرقی معرفی شد

به گزارش برگزیده های ایران از  شبستر، روحانی شهید حجت‌الاسلام «میرزا محمد هلال اسماعیل زاده تسوجی» در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی در شهر تسوج آذربایجان‌شرقی دیده به جهان گشود. وی فرزند حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ «مهدی اسماعیل زاده» تسوجی است که همزمان با تحصیل دروس کلاسیک در آموزش و پرورش مشغول فراگیری علوم اسلامی و ادبیات عرب و صرف و نحو حوزوی شد و در مدت کوتاهی مقدمات علوم را در نزد پدر و سایر اساتید فرا گرفت.

وی پس از مدتی به ارومیه منتقل و در مدرسه علمیه محمدیه مشغول شد و سپس برای تکمیل سطوح، راهی شهر تبریز شده و در مدرسه صادقیه مشغول تحصیل شد و پس از مدتی برای کسب مدارج عالیه و تکمیل علوم به شهر مشهد مقدس رفت.

پس از حضور در مشهد مقدس، مدتی مدیریت مدرسه حجتیه را برعهده داشت و دروس فقه و اصول را نیز از اساتید حوزه علمیه مشهد مقدس فرا گرفت.

این روحانی شهید که از همرزمان دکتر محمد باقر قالیباف می باشد پس از آغاز جنگ تحمیلی با حضور مستمر خود در

 

جبهه‌های عملیاتی درحدود سه سال در تبلیغات اسلامی برای رزمندگان و بیان وظایف دینی و احکام شرعی شرکت کرده و به عنوان مسئول عقیدتی لشکر خراسان در اکثرعملیات‌ها از سال ۱۳۶۰ تا اسفند ۱۳۶۲ از آغاز تا پایان عملیات‌ها حضور داشت تا اینکه در عملیات خیبر در تاریخ ۵ اسفندماه ۱۳۶۲ در محلی به نام رُطًه از روستاهای نزدیک به بصره به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهرش در ۱۲ اسفند ۶۲ در وادی رحمت تسوج به خاک سپرد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه شبستر در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شبستر گفت: با هدف نهادینه کردن سبک زندگی شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ارایه الگوی برتر زندگی به نسل جوان؛ شهدای شاخص در سطح استان‌ معرفی می‌شوند.

بهمن داستان با بیان اینکه همه شهیدان برای ما شاخص هستند، توضیح داد: هر سال براساس مقتضیات ویژه‌ای برخی از شهدا به عنوان الگو به جامعه معرفی می‌شوند مانند شهید «حجت الاسلام هلال اسماعیل زاده » که با توجه به اینکه روحانی بود و می توانست به جبهه نرود و در حوزه درسش تمام کند اما حوزه را ترک کرد و به جبهه رفت به درجه رفیع شهادت رسید.

وی همچنین افزود: هر سال در برخی از قشرهای جامعه نیز شهدای شاخص در سطح استان معرفی می‌شود و امسال شهید «حجت الاسلام هلال اسماعیل زاده » به عنوان شهید شاخص قشر روحانی از استان آذربایجان‌شرقی معرفی شده‌ است.

فرمانده سپاه ناحیه شبستر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور نهادینه کردن سبک و سیاق زندگی شهدای شاخص و معرفی الگوی برتر زندگی به نسل جوان، مستندی از زندگی و همچنین کتاب زندگینامه شهدای شاخص تهیه می شود و در تمام برنامه ها تصاویر آنان در معابر و مراسمات نصب و بروشورهایی از معرفی این شهدا در بین اقشار مختلف جامعه توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: حماسه آفرینی‌های شهدا فرهنگ پایداری را تا ابد احیا کرده است و باید شهدا به خوبی معرفی شوند.

فرمانده سپاه شبستر افزود: همه شهدا شاخص و الگو هستند اما در سنوات، شهدایی با ویژگی‌هایی که در زمان حیات داشتند با تطبیق دستورالعمل‌ها شاخص محسوب می‌شوند.

به گفته لطیفی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شبستر این منطقه ۳۵۴ شهید و ۶۴۳ جانباز دارد که ۹ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند و ۴۷آزاده هم تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا