سیاسی

روح الامینی: ما مجلس انقلابی و مردمی با رویکرد نوین می‌خواهیم

روح الامینی: ما مجلس انقلابی و مردمی با رویکرد نوین می‌خواهیم

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، عبدالحسین روح‌الامینی رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران باحضور در برنامه صف اول گفت:  پیش ثبت نام انتخابات مجلس بسیاری از موارد را جلو انداخت و به صدا و سیما در اطلاع رسانی انتخابات و نزدیک شدن به فضای واقعی جامعه کمک کرد.

وزیر کشور: استقبال از پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس بسیار خوب است/ فرصت ‌ثبت‌نام ‌قابل تمدید نخواهد بود

 

وی افزود: فعلا درمرحله اول همه گروه‌ها به شرکت و پیش ثبت نام در انتخابات دعوت کردند و این مرحله موفق بوده است. اما در مرحله بعدی باید سراغ آشنا کردن مردم و نامزدها با آیین نامه اداره مجلس و روند تصویب یک قانون رفت.

روح‌الامینی ادامه داد: در سیاست‌های کلی انتخابات لایه‌های دیگری هم دیده شده است و صدا و سیما باید به این لایه‌های عمقی بپردازد. لذا رسانه ملی باید به این موضوع بپردازد تا مردم هم با قانون اساسی و هم با روند قانونگذاری آشنا باشند تا بتوانند بدرستی انتخاب کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران تصریح کرد: مدل انتخابات در شهرستانها و در سطح ملی متفاوت است. در سطح ملی یک موج شکل می‌گیرد و انتخابها بر آن اساس انجام می‌شود. اما در شهرستانها مدل‌های مختلفی وجود دارد و برخی جامعه شناسان تا ۳۰ مدل برای انتخابات معرفی کرده‌اند. اما نسخه واحدی که باید برای همه مدل‌ها معرفی کرد این است که باید بگوییم مجلس کجاست و چه جایگاهی دارد.

وی اظهار داشت: مجلس به همه تخصص‌ها نیاز دارد اما باید توجه کرد همه افرادی که وارد مجلس می‌شوند باید سیاست ورزی را بفمهد و بتواند تحلیل کند. همه نمایندگان با همه تخصص‌ها در یک مورد نقطه مشترک دارند و آن هم تاثیر آنها در رای به مصوبات در مجلس است.

روح‌الامینی عنوان کرد: افرادی باید وارد مجلس شوند که امید و انگیزه فعالیت داشته باشند. نباید افرادی وارد مجلس شوند انگیزه‌ای برای کار نداشته باشند. نماینده‌ای که وارد مجلس می‌شود باید بن بست شکن باشد تا یک مجلس مردمی دارای برنامه شکل بگیرد. مجلس آینده نباید توجیه گر وضع موجود باشد و باید بتواند با بن بست شکنی گره‌ای از مشکلات کشور حل کند.

رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران گفت: تخصص و سیاست دو روی سکه نماینده مجلس است. یکی از نتایج سیاست ورزی در مجلس همین قانون اقدام راهبردی که در این مجلس مصوب شد موجب شد تا ما پول‌هایمان را بدون اینکه مذاکره از موضع غیر عزت داشته باشیم آزاد کنیم و طرف مقابل آرام آرام دارد به خواسته‌های ما تن می‌دهد البته چند بار آنها بازی در‌آوردند والا باید زودتر این اقدامات انجام می‌شد.

وی ادامه داد: ما به دنبال مجلس توجیه گر که ذهنش بسته باشد نیستیم، از طرفی دنبال مجلس تضعیف‌گر هم نیستیم. مجلس نباید دچار خود محوری شود.مجلس دوازدهم مجلسی است که در گام دوم انقلاب شکل می‌گیرد. مجلس گام دومی نباید تنها اسم و شعاری از گام دوم داشته باشد بلکه باید در عمل ایمان و امید را محقق کند تا در سر سفره مردم نتیجه کار کارشناسی را ببینیم. مردم ما مردم رشیدی هستند و چهار سال به عده‌ای وقت می دهند و اگر اثر  اقدامات آنها را در سفره خود نبینند اشتباه خود را جبران می‌کنند و اگر قرار باشد به دیگران میدان بدهند این عرصه باز است.

روح‌الامینی مطرح کرد: به نظرم خوب است تا احزاب و جریانات سیاسی افراد شاخصی را که از جریان‌ آنها در انتخابات پیش ثبت نام کرده اعلام کنند تا تنوع سبد انتخابات مشخص شود. جوانگرایی یک واجب طبیعی و تدریجی است. میوه سیاست که در بالاترین سطوح سنی آن نمایندگی و وزارت است، زمانی به ثمر می رسد که افراد پختگی لازم را داشته باشند واین خیلی به سن شناسنامه‌ای افراد ارتباطی ندارد.

رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران با بیان اینکه ما به یک مجلس تکمیل‌گر که رسالت خود را رشد می‌داند لازم داریم، گفت: با آزمون و خطا نمی‌شود کار کرد. باید با صدای بلند فکر کرد زیرا بعضی در پستو سیاست ورزی می‌کنند و این یکی از مشکلات ما است و باید فعالیت‌ها را شفاف کرد. باید در تصمیم گیری‌ها نورافکن شفافیت بتابد. اینکه ما در هیمن مجلس مخالفت‌هایی با شفافیت داشتیم به آن دلیل بود که معتقد بودیم این حد از شفافیت حداقلی است و میزان آن باید بیشتر باشد. ما یک انقلاب بالنده داریم و نباید از اینکه تصمیم‌گیری‌ها ما محک بخورد نگران باشیم.

وی ادامه داد: مجلس فعلی در با برنامه بودن پیشتاز بوده است. ما قبل از افتتاح مجلس ۵ مجلس گذشته را کالبد شکافی کردیم و دیدیم نسبت طرح ها به لوایح بسیار بیشتر بوده است. در این دروه هم ما نتوانستیم خیلی در این موضوع موفق باشیم. برای حل این مشکل باید آیین نامه مجلس را عوض که تغییرش خیلی سخت است.

این نماینده مجلس درباره ظرفیت صدا وسیما در معرفی نامزدهای انتخابات مجلس گفت: ظرفیت فضای مجازی که الان بوجود آمده است شاید برای صدا و سیما به عنوان یک رقیب کار را سخت کرده است اما هنوز صدا و سیما اثرگذاری خود را دارد. یکی از کارها این است با استفاده از ظرفیت استانی و شهرستانی برنامه نامزدهای انتخابات را از آنها گرفت و پخش کرد. در شهرهای بزرگ هم باید کار را به جریان‌های سیاسی سپرد و برنامه‌های جریان‌های سیاسی را پخش کرد و ظرفیت را در اختیار آنها گذاشت.

رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران درباره سطح زندگی نماینده مجلس اظهار داشت:‌ به عنوان یک بچه نجار قبل از انقلاب که به عنوان یک دانشجوی وارد تهران شده است، طعم فقر را چشیده‌ایم. در ترم اول دانشگاه با شهریه دانشجویی زندگی را شروع کردیم و خانواده من همینطور بوده‌اند. وقتی من در مجلس طرحی را می‌بینم و یا مردم به ما مراجعه می‌کنند، اگر فقر را چشیده باشم حتما می‌توانم حال فقرا را بفهمم و کسی که این طعم را نچشیده باشد از عهده کار بر نمی‌آید. نماینده‌ای که طعم فقر را چشیده دچار خیلی از مشکلات نمی‌شود و زندگی اشرافی نداشتن وظیفه است.

وی افزود: این توصیه حضرت علی(ع) در نهج البلاغه به حاکمان است که باید زندگی خود را با پایین ترین سطح زندگی مردم هماهنگ کنند.ما در دهه‌هایی در دولت‌های گذشته مسئولانی در دولت و مجلس داشتیم که اشرافی گری  کردند و قوه قضاییه باید به این موضوع رسیدگی کند.

روح‌الامینی درباره ویژگی‌های نماینده مجلس اظهار داشت: نماینده نباید دست ودلش در مقابل دشمن بلرزد و این یک ارزش است. ما باید تاریخ را بخوانیم و از آن عبرت بگیریم و فرق وابستگی و استقلال را بدانیم. در دوران قاجار و پهلوی آنها ظاهری از حکومت داشتند و بسیاری از اینها ریشه در وکیل الدوله‌های آن زمان دارد.شما نمی‌توانید تبعیض و فساد را ببینید و ساکت باشید. گروه‌های آزاد و عدالت خواه باید از ما بپرسند که افرادی را که در لیست انتخاباتی معرفی می‌کنیم این ویژگی‌ها را داشته باشند. خانواده شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند اگر به آنها توجه نکنیم ظلم است، رفاه اجتماعی و رضایت خداوند دور روی یک سکه است و نپرداختن به آن ظلم است. نپرداختن به توانمندی‌های علمی کشور ظلم است.

وی گفت: مردم مجموعه جمهوری اسلامی را  در یک کشتی می بینند و عقده گشایی‌های سیاسی را نمی پذیرند. باید به جوانان میدان داد و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در این مجلس به جوانان و زنان میدان داد و اکثر آنها موفق بودند.

رئیس شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران ادامه داد: ما در برخی حوزه‌های علمی در حالت خطر هستیم و باید به دستاوردهای خود در این حوزه‌ها روند شتبانی بدهیم. نمایندگان باید در مشاوران خود افراد جوان و نخبه را بکار بگیرند و از مشاروان نا اهل پرهیز کنند، تا نماینده بروز بوده تا تصمیماتی که می‌گیرد این دستاوردهای علمی کشور را حفظ کند تا تمدن سازی محقق شود.

روح‌الامینی عنوان کرد: ما مجلسی بدتر از مجلس ششم نداشتیم اما برخی از ما نمایندگان و حتی صدا وسیما در نشان دادن دستاوردها کم کاری می‌کنند. بسیاری از مشکلاتی که بر زمین مانده بود در این مجلس حل شد.کارهای بزرگ انسان‌ها بزرگ هم می‌خواهد. ما مجلس انقلابی و مردمی با رویکرد نوین می‌خواهیم زیرا ما وارث کسانی هستیم که در جنگ و جبهه مقاومت به این کشور آبرو دادند. ما باید به سمت تمدن سازی برویم. من از جریان‌های سیاسی دعوت می‌کنم به میدان بیایند و افراد شاخصی که دارند را به مردم معرفی کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا