چهارمحال و بختیاری

روزانه ظرفیت تزریق هفت هزار دز واکسن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

روزانه ظرفیت تزریق هفت هزار دز واکسن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری، دکتر علی احمدی افزود: متاسفانه میزان استقبال مردم در تزریق واکسن کرونا به خصوص دز یادآور کم است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۴۰۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی آماده انجام واکسیناسیون در برابر کرونا است.

دکتر احمدی افزود: در حال حاضر ۳۵ درصد در گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان نوبت سوم واکسن را دریافت کردند و با توجه به شیوع سویه جدید کرونا همه مردم به خصوص افراد بالای ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و ۶ ماه از تاریخ آخرین واکسن آنها گذشته نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا سریعتر اقدام کنند.

وی گفت: هم اکنون ۹۵ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال استان نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

دکتر احمدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از موج کرونا در استان عبور کردیم، گفت: پیشگیری یکی از راه‌های مهم و مقدم بر درمان است و باید برای جلوگیری از شیوع دوباره کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در فضای سربسته و هوشیاری در رعایت موازین بهداشتی رعایت شود.

وی گفت: سویه جدید کرونا قابلیت انتقال و سرایت‌پذیری بیشتر نسبت به سویه‌های قبلی دارد و یک فرد بیمار می‌تواند ۱۶ نفر را مبتلا کند.
بر اساس این گزارش با توجه به شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا رعایت بهداشت عمومی، شست‌وشوی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و واکسیناسیون افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید در اولویت قرار گیرد.

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ ‌بندی شیوع کرونا در شهرستان اردل در استان در وضعیت زرد قرار گرفت.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا