سلامت

روزانه ۴۰۰ بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی شاهرود مراجعه می کنند

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۲۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی می شوند، به رسانه‌ها افزود: از این تعداد بیماران شناسایی شده ، ۶۰ تن در بیمارستان های امام حسین(ع) و بهار شاهرود بستری می شوند.

وی مجموع موارد بستری در بیمارستان های شاهرود را ۳۰۰ بیمار کووید۱۹ برشمرد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته پاسخ ۲۲۰ نمونه آزمایشگاهی در شرق استان سمنان مثبت اعلام شد.

چمن با بیان اینکه هم اکنون با روند صعودی نگران کننده ابتلا در شاهرود و میامی مواجه هستیم، تصریح کرد: اکنون ۳۶ بیمار کووید۱۹ با حال بد در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه مطالبه برای تزریق واکسن در این شهرستان بالا است، افزود: تا به امروز توزیع واکسن بین دانشگاه های علوم پزشکی در کشور به نسبت جمعیت عادلانه بوده است.

 وی با بیان اینکه توزیع واکسن در کشور به نسبت جمعیت هدف است، ابراز داشت: تاکنون در زیر مجموعه این دانشگاه با جمعیت حدود ۲۸۵ هزار نفر، افزون بر ۷۵ هزار واکسن دُز اول و دوم به گروه های هدف تزریق شده است که در مقایسه با آمار کشوری که تا به امروز بیش از ۲۰ میلیون دُز با جمعیت ۸۵ میلیونی تزریق شده، وضعیت شهرستان شاهرود از متوسط کشوری بهتر است.

چمن یکی از مهمترین مشکلات واکسیناسیون را مراجعه غیرضروری شهروندان به مراکز خواند و گفت: برخی از مردم با وجود دریافت پیامک و تعیین ساعت مراجعه، ساعت ها زودتر به مراکز واکسیناسیون رجوع می کنند که این امر موجب ایجاد صف و مشکلات دیگر می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: در چند روز گذشته سامانه تعیین نوبت کشوری با مشکل نوبت دهی و ناهمخوانی موجودی واکسن مواجه بود که  این مشکل هم اکنون برطرف شده است.

وی با بیان اینکه در نشست ستاد ملی کرونا مقرر گردید تا پایان شهریورماه ۳۰ میلیون دُز واکسن در سطح کشور توزیع شود، ابراز داشت: گروه های عملیاتی در شهرستان شاهرود از جمله سپاه، هلال احمر، خیران و کارکنان عرصه بهداشت و درمان در اجرای واکسیناسیون گروه های هدف با کمبودی مواجه نیستند.

چمن ادامه داد: مردم با رعایت ساعت مراجعه به مراکز واکسیناسیون بخش بهداشت و درمان را در دقت و ارایه کیفیت بهتر خدمات یاری کنند.

به گفته وی، مراکز تجمیعی و بهداشتی درمانی در صورت وجود واکسن در روزهای تعطیل هم آماده ارایه خدمت به شهروندان در شرق استان سمنان هستند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۹ هزار و ۱۰۸ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۰ هزار و ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که پنج هزار و ۱۶۳ تن از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۵۱۷ هزار و ۲۴۳ تن رسید.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا