اخبار روز

روزهای غبارآلود سیستانی‌ها/ ۷۰۹ نفر راهی بیمارستان شدند + فیلم

روزهای غبارآلود سیستانی‌ها/ ۷۰۹ نفر راهی بیمارستان شدند + فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، موج جدید وزش طوفان گردوخاک از بامداد ۲۷ تیرماه بار دیگر برای چهارمین بار از ابتدای تیرماه تاکنون منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و مردم منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است‌.

مجید محبی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در زاهدان، اظهار داشت: در پی موج جدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان مجموع مراجعین به مراکز درمانی منطقه از ساعت ۶ صبح روز گذشته ۲۷ تیرماه تاکنون ۷۰۹ نفر بوده که ۴۴ نفر از آنها بستری و مابقی سرپایی درمان شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در این زمینه اظهار داشت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی به ۳۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۵ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد طوفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید خواهد شد. طی این مدت در زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار خواهیم داشت.

 محسن حیدری گفت: توصیه می‌شود در ترددهای جاده‌ای احتیاط و از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و از کار در ارتفاعات پرهیز شود.

.

/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا