هرمزگان

روز دانشجو نماد استکبارستیزی ملت ایران است

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، سرهنگ پاسدار حجت امیری‌‌کیا، در جلسه بزرگداشت روز دانشجو در دفتر امام جمعه شهرستان قشم، بیان کرد: شهید سلیمانی که اسوه مقاومت و ایستادگی برای همه مردم ایران به ویژه جوانان و دانشجویان است و با خون خود پرچم مقاومت را بیش از پیش به جنبش درآورد.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت دو خط قرمز حاج قاسم سلیمانی بودند و با همه تفکرات در چهارچوب این دو خط قرمز مدارا می کرد و سرمشق مردم سالاری دینی بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم خاطرنشان ساخت: شهید سلیمانی  یک ماه پیش از شهادتش گفته بود اگر خون من ریخته شود در جهان غوغا و وجدان‌ها بیدار می‌شود و واقعا نیزهمین‌گونه شد.

سرهنگ امیری‌کیا تصریح کرد: با شهادت حاج قاسم سلیمانی خون مردمان آزاده به جوش آمد و تفکرات این مبارز آزاده عالمگیر شد و معادلات مستکبران را بهم ریخت.

وی با اشاره به برگزاری دهه مکتب حاج قاسم در شهرستان قشم از از ۴ تا ۱۳ دی ماه، اضافه کرد: یک شب از این دهه با همکاری جامعه دانشگاهی قشم برگزار می شود، تا  به واسطه تبیین مواضع انقلابی دانشجویان، بر دشمنان مشخص شود که همه مردم ایران پیرو مکتب حاج قاسم هستند و شهادت وی نتواستند ریشه این درخت جاویدان را بخشکانند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم نیز در این جلسه عنوان کرد: استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری دانشجویان ریشه در تاریخ ایران اسلامی دارد.

حمیدرستمی جاز تصریح کرد: شهادت ۳ دانشجو در سال ۱۳۳۲ در اعتراض به حضور مستکبران آمریکایی در کشورمان سرآغاز انقلاب اسلامی و حرکت‌های بزرگ عدالت‌طلبی در منطقه بود.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه‌ها پا را از آموزش مباحث علمی فراتر گذاشته و دانشجویان پرچمدار مطالبه گری اجتماعی و فرهنگی هستند.

رستمی جاز، جنبش های دانشجویی را بنیان‌گذار حرکت های عدالت‌خواهانه در تمام جهان دانست و افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز نگاه ویژه‌ای به جامعه دانشگاهی و دانشجویان شده تا پرچم مطالبه‌گری منصفانه در جامعه را برافراشته نگاه دارد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا