Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
روسیه: ادعای بوریس جانسون درباره پوتین «دروغی گستاخانه» است - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

روسیه: ادعای بوریس جانسون درباره پوتین «دروغی گستاخانه» است

روسیه: ادعای بوریس جانسون درباره پوتین «دروغی گستاخانه» است

به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اظهارات اخیر نخست‌وزیر اسبق انگلیس درباره ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت آنچه آقای جانسون گفتند درست نیست. دقیق‌تر اینکه دروغ است؛ دروغی گستاخانه.

وی در این‌باره گفت: اگر این دروغ آگاهانه گفته شده، سوال این است که هدف از طرح آن چیست و اگر ناآگاهانه گفته شده مسلم است که آنچه رئیس‌جمهور پوتین به او (جانسون) گفته را نفهمیده است.

پسکوف در ادامه توضیح داد که «من شخصاً در جریان جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس‌جمهور با جانسون هستم که در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۲ انجام شد. (برخلاف ادعای جانسون) رئیس‌جمهور جانسون را با حمله موشکی تهدید نکرد؛ بلکه گفت استقرار موشک‌های ناتو یا آمریکا در مرزهای ما یعنی هر موشکی در چند دقیقه به مسکو خواهد رسید.»

بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلیس در گفت‌وگو با یک نشریه انگلیسی، جزئیات مکالمه عجیبش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درست پیش از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین را افشا کرد!

گاردین به نقل از جانسون نوشت: پوتین گفت، «بوریس، تو می‌گویی که اوکراین به این زودی‌ها قصد پیوستن به ناتو را ندارد، منظورت از به این زودی‌ها چیست؟»؛ و من جواب دادم «خب قصد ندارد در آینده نزدیک به ناتو ملحق شود. خودت هم این را به خوبی می‌دانی.» جانسون در ادامه گفت به پوتین هشدار داده که اگر روسیه اقدام نظامی را آغاز کند، غرب تحریم‌های سخت‌تری اعمال خواهد کرد و علاوه بر این حمایت از ناتو افزایش می‌یابد.

جانسون می‌گوید که در زمان برقراری تماس با پوتین، رهبران کشورهای جهان در تلاش بودند تا روسیه از حمله به اوکراین منصرف کنند.

وی مدعی شد: پوتین در آن برهه مرا تهدید کرد و گفت «ببین بوریس، قصد صدمه زدن به شما را ندارم اما با یک موشک ظرف یک دقیقه یا چیزی در همین حدود…» و دیگر حرفش را ادامه نداد!

نخست وزیر پیشین انگلیس افزود: از لحن آرام صحبت کردنش که حسی از بی‌اعتنایی را منتقل می‌کرد، این‌طور بر می‌آمد که گویی داشت با من بازی می‌کرد و فهمیده بود که قصد دارم او را پای میز مذاکره بکشانم!

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا