اقتصادی

روسیه به دنبال گرفتن مالیات از استخراج کنندگان بیت کوین

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل برگزیده های ایران به نقل از راشاتودی، روزنامه ایزوستیا گزارش داد که مقامات وزارت اقتصاد این کشور می‌گویند: استخراج ارزهای مجازی با مبانی فعالیت‌های اقتصادی در این کشور به طور کامل همخوانی داشته و به رسمیت شناختن آن می‌تواند زمینه اعمال قانون و گرفتن مالیات از آن را فراهم کند.

گفته می‌شود هم‌اکنون این موضوع بین دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی در دست گفت‌وگو است و الکسی مینا اف، معاون اداره توسعه اقتصاد دیجیتال وزارت اقتصاد روسیه در این باره می‌گوید: به رسمیت شناختن صنعت استخراج ارزهای مجازی به عنوان یک فعالیت اقتصادی هم به نفع دولت است و هم به نفع طرف مقابل خواهد بود.

وی در حاشیه برگزاری مجمع بلاک چین لایف، گفت: این درواقع فضایی است که دولت می‌تواند از طریق دریافت مالیات از آن منتفع شود و مردم هم می‌توانند درآمد خود را قانونی کنند. از سوی دیگر شاهد آن هستیم که شرکت‌های بزرگ هم روز به روز بیشتر جذب فعالیت‌های مرتبط با استخراج ارزهای مجازی می‌شوند.

وزارت انرژی روسیه هم از این ایده حمایت کرده و گفته که قانونمند کردن استخراج ارزهای مجازی باید بر مبنای تغییر نوع اشتراک مشترکین باشد؛ چراکه مصرف استخراج‌کنندگان با مصرف خانوارها متفاوت است.

البته بانک مرکزی روسیه با این مسأله مخالف بوده و می‌گوید: ارزهای مجازی ممکن است درآمد این کشور را به خطر بیندازد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا