اقتصادی

روسیه در رویای رکورد زدن دوباره در تولید نفت

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل برگزیده های ایران به نقل از راشاتودی، نیکلای شولگینوف، وزارت انرژی روسیه، طی مصاحبه‌ای با روزنامه کومرسانت این کشور که امروز منتشر شده گفته که ما بر این باوریم طی سال‌های ۲۰۲۴ – ۲۰۲۳ تولید نفت روسیه به ۵۶۰ میلیون تن خواهد رسید. برنامه ما این است که رقابت‌پذیری نفت خود در بازار جهانی را حفظ کنیم و فقط به فکر چسبیدن نمودارهای تولید نباشیم.

در سال ۲۰۱۹ تولید نفت روسیه رکورد زد و این کشور ۵۶۰.۳ میلیون تن نفت تولید کرد. در پایان سال ۲۰۲۰ نیز مجموع تولید نفت و میعانات گازی این کشور معادل ۵۱۲.۸  میلیون تن بود و بنا به اعلام الکساندر نواک، معاون نخست وزیر این کشور پیش بینی می‌شود حجم نفت تولیدی روسیه به ۵۲۲ میلیون تن برسد.

بنا به گفته شولگینوف؛ هنوز خیلی زود است که در مورد به پایان رسیدن دوران نفت در جهان صحبت کنیم.

وی معتقد است که روسیه باید به کسب درآمد از منابع نفتی خود ادامه دهد و اینکه این کشور به دنبال ثبات بخشیدن به تولید نفت خود باشد منطقی خواهد بود.

بسیاری از کشورها در سراسر جهان از برنامه خود برای کنار گذاشتن مصرف سوخت‌های فسیلی با هدف عمل به برنامه‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی در جهان خبر دادند.

وزارت انرژی این کشور می‌گوید: روسیه هم البته در این مسیر قدم برداشته اما نمی‌خواهد منابع سنتی تامین انرژی خود را به طور کامل کنار بگذارد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا