اخبار روز

روسیه دیپلمات‌های آمریکایی را تهدید به اخراج کرد

روسیه دیپلمات‌های آمریکایی را تهدید به اخراج کرد

خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع بلندپایه وزارت خارجه روسیه گفت به لین تریسی، سفیر جدید آمریکا گفته شده است که هنگام اظهار نظر درباره نیروهای مسلح روسیه در اوکراین باید به شدت به قوانین روسیه پایبند باشد، این هشدار شامل یک پیام تند به لین تریسی بود.

 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد که سفارت آمریکا یادداشت دیپلماتیکی از وزارت خارجه روسیه دریافت کرده است، اما گفت سیاست کلی این وزارتخانه این است که درباره مکاتبات دیپلماتیک اظهار نظر نکند.

روسیه “بی اعتبار کردن” نیروهای مسلح خود را جرمی اعلام کرده است که مجازات آن تا پنج سال زندان است، در حالی که اتهام توزیع آگاهانه “اطلاعات نادرست” در مورد ارتش حداکثر ۱۵ سال مجازات دارد.

تریسی ماه گذشته وارد مسکو شد.

تاس گفت یادداشت رسمی که سفارت آمریکا را به مداخله در امور داخلی روسیه متهم می‌کند، روز سه‌شنبه تحویل داده شده و دیپلمات‌های آمریکایی را به اظهارات «نامناسب» درباره رهبری روسیه متهم کرده است.

با این حال مشخص نشده که منظور کدام اظهارات است.

تریسی اواخر ماه گذشته هنگام ورود او به وزارت خارجه روسیه در مسکو برای تقدیم اعتبارنامه دیپلماتیک خود با انبوهی از مردم که شعارهای ضد آمریکایی سر می‌دادند، روبرو شد. در آن زمان سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه به تریسی گفته بود که انتظار دارد او از اصل عدم مداخله در امور داخلی روسیه پیروی کند. سفارت ایالات متحده در آن زمان گفت: سفیر تریسی بر حفظ گفتگو بین پایتخت‌های ما در زمان تنش بی سابقه، حفاظت از منافع شهروندان آمریکایی بازداشت شده در روسیه و حمایت از روابط بین مردم آمریکا و روسیه متمرکز است.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا