اخبار روز

روسیه کاردار فرانسه را احضار کرد

روسیه کاردار فرانسه را احضار کرد

این وزارتخانه در وب‌سایت خود اعلام کرد که کاردار فرانسه در مورد «غیر قابل قبول بودن اتهامات بی‌اساس و نادرست» علیه ارتش روسیه مطلع شده است.

این سرویس دیپلماتیک تاکید کرد که ادعاهای فرانسه «به شدت نامناسب» به نظر می‌رسد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: این گونه حملات تحریک‌آمیز از سوی نمایندگان کشورهای غیردوست بیش از پیش بی‌اساس به نظر می‌رسد، زیرا تاکنون ما شواهدی از به اصطلاح «قتل‌عام در بوچا» از جمله لیست اسامی کشته‌شدگان، شرایط و تاریخ مرگ آنها و نظر کارشناسان پزشکی قانونی را ندیده‌ایم.

به گفته مسکو، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته تا تحقیقاتی درباره حوادث بوچا آغاز کند؛ اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

این وزارتخانه افزود: تا به امروز، کشورهای غربی تنها اتهام‌زنی تبعیض‌آمیز علیه روسیه بابت آنچه مرتکب نشده است، داشته‌اند و هم‌زمان چشمان خود را به روی جرایم آشکار رژیم کی‌یف بسته‌اند.

در اوایل آوریل ۲۰۲۲، میخایلو پودولیاک، دستیار رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که هم‌زمان با اینکه نیروهای روسیه از حمله خود به کی‌یف عقب‌نشینی می‌کردند، جسد غیرنظامیانی پیدا شده که با دستان بسته هدف حمله قرار گرفته بودند.

در چهارم آوریل سال گذشته، سرگئی لاوروف در دیدار با مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که تصاویر غیرنظامیان کشته شده «صحنه‌سازی» شده است. او گفت که ارتش روسیه در ۳۰ و ۳۱ مارس این شهر را ترک کرد و بعد شهردار این شهر گفت که همه چیز خوب است؛ اما ناگهان چند روز بعد اجسادی در خیابان‌ها ظاهر شد.

به گزارش وب‌سایت صدای آمریکا، نیروهای کرملین هفته‌ها پس از حمله به اوکراین، بوچا را تحت کنترل خود درآورده و حدود یک ماه در آنجا ماندند. هنگامی که نیروهای اوکراینی شهر را پس گرفتند، کوچه‌ها و خیابان‌ها مملو از اجساد زنان و مردانی بود که لباس‌های غیرنظامی به تن داشتند. اجساد دیگری هم در یک گور دسته‌جمعی پیدا شد و طی هفته‌ها و ماه‌های بعد هم صدها جسد دیگر از جمله جسد کودکان کشف شد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا