تهران

روشنایی پرحاشیه در محور شمشک دربندسر/ اداره برق: تیربرق‌ها غیر استاندارد هستند؛ شهرداری: چرا زودتر نگفتید!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از شمیرانات، محور درود به دربندسر یکی از محورهایی است که هیچ چراغ روشنایی در آن نصب نبود و همین باعث بروث حوادث و نا امن شدن جاده می‌شد.

 شهرداری شمشک دربندسر امسال طی انجام پروژه‌ای برای روشنا بخشی به این محور اقدام به نصب تیر برق‌ کرد.

 

مدتی بعد از این اقدام شهرداری،  اداره برق رودبار قصران با ارسال نامه‌ای به شهرداری شمشک دربندسر خواستار توقف پروژه روشنایی محور درود به دربندسر شد که بخشی از نامه به شرح ذیل است.

«به منظور جلوگیری از بروز خسارات احتمالی اجرای پروژه متوقف و پایه‌های نصب شده جمع آوری شود».

اداره برق: اطلاعی نداشتیم/ تیربرق‌ها غیر استاندارد نصب شده‌اند

حسین سیاه‌پوش سرپرست اداره برق رودبارقصران در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهار کرد: ما با احداث روشنایی مشکلی نداریم، اما هر پروژه‌ای که بخواهد اجرایی شود متولی آن باید در جریان قرار گیرد چرا که اگر اتفاقی خسارت زا در خصوص برق بیفتد همه اداره برق را مقصر می‌بینند، در صورتی که شهرداری بدون هماهنگی اقدام به نصب تیر برق کرده و اداره برق در جریان نبوده است.

وی با اشاره به اینکه برای ما نصب استاندارد تیربرق‌ها مهم است،‌ گفت: شهرداری پایه‌ها را استاندارد نصب نکرده است و تیر برق‌ها در مسیر سیل‌آب و بهمن قرار دارند.

سرپرست اداره برق رودبارقصران افزود: بعضی از این پایه‌ها در مجاورت شبکه‌های ما نصب شده است که اگر پایه روی آن‌ها سقوط کند برق تمام شمشک و دردبندسر دچار مشکل می‌شود.

سیاه‌پوش بیان کرد: باید جلسه‌ای با حضور همه مسؤولان برگزار شود تا درمورد این موضوع تصمصم گیری شود در غیر این صورت تمامی آن‌ها باید جمع شود و حتماً برق رسانی به تیرها انجام نمی‌شود.

شهرداری: چرا اداره برق زودتر نگفت؟

در این باه مهدی ساوه‌شمشکی، سرپرست شهرداری شمشک دربندسر اظهار کرد: اداره برق رودبار قصران در حالی این نامه را ارسال کرده است که حدو یک ماه از افتتاح آن می‌گذرد و شهرداری بابت آن ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی گفت: مشکلی بابت جابه‌جایی تیر برق‌ها نداریم زیرا آن‌ها از پایه با پیچ بسته می‌شود ولی اینکه تمام تیرها را با هزینه‌های انجام شده جمع آوری کنیم، مشکل است. سال ۹۸ شاهد بروز سیل در این منطقه بوده ‌ایم که به چندین تیر برق خسارت وارد کرد، ولی سیل خیز بودن منطقه دلیل بر این نمی‌شود که دست روی دست بگذاریم و در شهر هیچ عملیات عمرانی انجام ندهیم.

سرپرست شهرداری شمشک دربندسر با اشاره به این که ما به تمام ادارات نگاه تعاملی داریم و رضایت مردم برایمان مهم است، ادامه داد: روشنایی، امنیت شهر را بالا می‌برد و از وقوع انواع جرم‌های مختلف می‌کاهد.

ساوه‌شمشکی بیان کرد: حدود ۸ ماه است برای جابه جایی یک تیر برق فرسوده با اداره برق مکاتبه کردیم اما بعد از بررسی موضوع توسط پیمانکار اداره برق،‌ درخواست هزینه‌ای بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان برای جابه جایی داشتند.

لزوم نظارت بر پروژه

روشنایی محور درود به دربندسر کاری اساسی و مهم بوده که باید زودتر از این انجام می‌شد، لذا وجود روشنای در این محور قطعاً بودن اشکال است.

هزینه‌ی بالایی از بیت المال صرف روشنایی شده است. اگر این تیر برق‌ها غیر استاندارد هستند و وجودشان باعث ایجاد خسارت می‌شود باید فرآیند اصلاح آن‌ها پیش گرفته شود و در این بین اگر شهرداری کوتاهی کرده و باعث اصراف بیت المال شده است باید پاسخ‌گو باشد.

شکی نیست که متولی ایجاد روشنایی این محور، اداره برق است ولی چرا اداره برق تا به حال هیچ اقدامی برای ایجاد روشنایی نکرده است؟ چرا در حین نصب تیر برق‌ها که قاعدتا زمان بر هم بوده‌اند اداره برق اقدام به شکایت و اعتراض نکرده است؟

آنچه که در این بین مهم می‌باشد حفظ امنیت مردم و جلوگیری از اصراف بیت المال است، لذا برای صحت سنجی رعایت نکات ایمنی در این پروژه و بررسی اینکه چرا تا به حال هیچ نهادی اقدام به روشنایی بخشی به این محور نکرده، نیازمند ورود نهادهای نظارتی به این موضوع است.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا