اردبیل

روند تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل شتاب می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشاور مربوط، حداکثر ظرف یک هفته، زمان‌بندی تهیه و اتمام طرح را ارایه می‌کند.

وی افزود: دستگاه‌های ذی‌ربط، از جمله شهرداری، راه وشهرسازی، اطلاعات مورد نیاز را با فوریت در اختیار مشاور قرار خواهند داد و به لحاظ اهمیت شبکه معابر شهری، از مشاور مربوطه، خواستیم طرح تفصیلی را در تلفیق و هماهنگی با طرح جامع ترافیک شهر اردبیل مدنظر قرار ‌دهد تا دو طرح، در حل معضلات شهری، مکمل هم باشند.

ضرورت صیانت از بناهای ارزشمند تاریخی

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: به لحاظ اهمیت بافت تاریخی، در تهیه طرح تفصیلی شهری، از میراث و بناهای ارزشمند تاریخی هم با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، باید صیانت شود.

وی تصریح کرد: در تهیه ضوابط احداث بنا و به‌ویژه تعیین تراکم ساختمانی در شهرک‌ها و پهنه‌های مختلف شهر، لازم است مطالعات مربوط به ظرفیت و جمعیت‌پذیری این مناطق، ملاک عمل قرارگیرد و در صورت تعیین تراکم ساختمانی بیش‌تر در محدوده‌های ساخته نشده، عرض معابر در تناسب با آن پیش‌بینی گردد.

میرجعفریان از بررسی مبادی‌ ورودی اصلی شهر خبر داد و اضافه کرد: مشاور، باید طرح ویژه مبادی ورودی و نیز پیشنهادهای کارشناسی لازم را به منظور متعادل‌سازی سفرها به‌ویژه در هسته مرکزی شهر به طور جداگانه و با مد نظر قرار دادن ضرورت افزایش سرزندگی در محیط و پهنه‌های کار و فعالیت، به کمیسیون ماده ۵ ارائه نماید.

وی به وضعیت مناطق حاشیه‌ای شهر هم اشاره کرد و ادامه داد: از مشاور طرح خواستیم ضمن در نظر گرفتن وضعیت موجود مناطق هدف بازآفرینی شهری، برای جلوگیری از گسترش و ایجاد محلات جدید و نیز رفع مشکلات ناپایداری بناها، طرح‌های مشوق‌ بازسازی و احداث در این مناطق را ارائه کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در پایان به متعادل‌سازی سفر، پیش‌بینی وضعیت ترافیکی آینده و ضرورت تمرکزگرایی از هسته مرکزی شهر و نیز بر تکمیل و مطالعه طرح جامع شهیدگاه تاکید کرد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا