Categories: سمنان

رونمایی از سند مراسم آغازین مدارس در سمنان

رونمایی از سند مراسم آغازین مدارس در سمنان

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان سمنان، آیین رونمایی از سند اجرایی مراسم آغازین مدارس با حضور حمیدرضا امیری‌نیا دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در امور بین‌الملل، شهلا سرخابی مشاور نظارت و ارزیابی شورای عالی آموزش و پرورش، سیدجمال وزیری مدیرکل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش سمنان، ظهر چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات برگزار شد.

عرب‌خراسانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سمنان اظهار داشت: این سند صرفا یک چارچوب و ساختار اجرایی مراسم آغازین مدارس است و مدیران با همراهی تمامی عوامل مدرسه اعم از دانش‌آموزان، کادر اجرایی و معلمان، متناسب با سن، جنسیت و مقطع تحصیلی، برنامه‌ریزی و تدبیر لازم را برای عملیاتی‌ساختن آن مد نظر قرار دهند.

وی در ادامه، هدف از تدوین سند را بهبود عملکرد در مراسم و ایجاد توانایی لازم در دانش‌آموزان و پاسخ‌گویی به نیازهای جدید تربیتی آن‌ها، عنوان و اضافه کرد: در این سند، هر روز هفته با یک عنوان، مشخص شده؛ یعنی شنبه روز هویت ملی، عشق به میهن و احترام به پرچم، یک‌شنبه روز قرآن و نهج‌البلاغه، دوشنبه روز سلامت روان و جسم(تربیت بدنی)، سه‌شنبه روز فرهنگی و هنری و چهارشنبه روز علمی و فناورانه، نامگذاری شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سمنان یادآور شد: شروع روز دانش‌آموزان با یک برنامه آغازین مناسب، علاوه بر پرورش روح معنوی آن‌ها در بالابردن سطح آموزشی آن‌ها از لحاظ یادگیری تاثیرگذار است.

عرب‌خراسانی در پایان سخنانش با اشاره به توصیه‌هایی که در این سند مبتنی بر نیاز دانش‌آموزان آمده و پرداختن به نقش معلمان و تشکل‌ها در اجرایی‌شدن آن، تاکید کرد: مدرسه می‌تواند با به‌کارگیری مراسم آغازین مناسب، مهارت‌ها و نگرش‌هایی مانند مسئولیت‌پذیری، استقلال عمل و خودآموزی را در دانش‌آموزان پرورش دهد.

۴۶

برگزیده های ایران

admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

بازداشت نفر هشتم پرونده فساد در فوتبال به اتهام کلاهبرداری

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد تاکنون هشت نفر در پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان…

2 دقیقه ago

انتخاب مسجد جامع موزه دفاع مقدس به‌ عنوان یکی از شعب اخذ رأی

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌عنوان یکی از شعب اخذ…

3 دقیقه ago

۷ داور ایرانی مجوز قضاوت در آسیا را گرفتند

هفت داور ایرانی با موفقیت در آزمون‌های تئوری و عملی آماده حضور در مسابقات بین…

3 دقیقه ago

ثبت‌نام کاروان قرآنی اربعین آغاز شد

ثبت‌نام برای حضور در کاروان قرآنی اربعین ۱۴۰۳ به همت کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی…

5 دقیقه ago

انگیزه‌های داوطلب ۸۹ ساله در یورو

یک داوطلب ۸۹ ساله درباره انگیزه خود برای کار در یورو ۲۰۲۴ آلمان صحبت کرد.

5 دقیقه ago

تمامی شهدا رأی رأی می‌آیند…

عاطفه جوشقانیان، شاعر جوان، در تازه‌ترین شعر خود بر ضرورت شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات…

6 دقیقه ago