اقتصادی

رونمایی از طرح جاکاکارت /اصلاح نظام صندوقهای تامین اجتماعی و بازنشستگی در دستور کار

به گزارش خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران،‌ علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری در مجلس یازدهم در حاشیه افتتاح بسیج کارگری جامعه اسلامی کارگران کشور گفت: رویکرد ما در برگزاری جلسات و همایش باید به گونه ای باشد که از تشریفات خارج شویم و به سمت کارگزینی کردن این جلسات برویم ومجلس یازدهم و دولت سیزدهم بارها از این دست بازدیدها را انجام دادند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب تولید داخلی اشاره کرد و گفت: اتکاء به تولید درون زا که حضرت آقا بارها در فرمایشاتشان تاکیده کرده‌اند، می‌تواند در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفاء کند که نمونه آن را امروز در جمع کارگران و قطعه سازان مشاهده کرده ایم و بنده به عنوان رئیس فراکسیون کارگری مجلس دغدغه این را دارم که از کارفرمایان و کارگران حمایت کنم.
بابایی تصریح کرد: یک سری رانت‌ها باید توسط دولت به جای سرازیر شدن به سمت دلال‌ها به سمت تولید سرازیر شود و مجلس یازدهم به هر قیمتی از این رویکرد حمایت می‌کند.بنده خودم به شخصه کارگر هستم و معتقدم باید جیب مردم را با تولید درست کنیم و جهت گیری ما هم در این راستا بنیان نهاده شده است.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جمع کارگران و برخی مسئولان کشور به مناسبت روز سیزده آبان و رونمایی از طرح جاکاکارت و افتتاح بسیج کارگری جامعه اسلامی کارگران کشور گفت: ابتدا جا دارد گرامی بدارم روز مبارزه با استکبار جهانی و خدا را شاکرم که امروز شما عزیزان را زیارت می‌کنم و حضور در جامعه کار و تولید همیشه برای بنده خوشایند بوده است و ارتباطی به مسئولیت اخیر ندارد.

وی سودآوری تولید و رعایت حقوق کارگران را دو اصل مهم در دولت سیزدهم دانست و گفت: سودآوری تولید و رعایت حقوق کارگران و تمام افرادی که در فرآیند تولید فعال هستند را به عنوان دو اصل در دولت سیزدهم پیگیری می‌کنیم که در این زمینه ارتباط مجلس و دولت هم بسیار ارتباط تنگاتنگی است. 

عبدالملکی تصریح کرد: در ایام رای اعتماد ما عرض کرده بودیم که هرجا که احساس کردیم نیاز به قانون گذاری یا تنظیم لایحه است از همان روزهای اول عزیزانمان را در مجلس درگیر این قضیه کنیم تا در جریان کار قرار بگیرند.

وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اصلاح نظام صندوقهای تامین اجتماعی و بازنشستگی کشور اشاره کرد و افزود: ما هفته گذشته نشستی را با رویکرد اصلاح نظام صندوقهای تامین اجتماعی و بازنشستگی برگزار کردیم و در این راستا از نمایندگان مجلس و کارشناسان دعوت به عمل اوردیم.

وی خاطرنشان کرد:  برای جمهوری اسلامی فرصتی طلایی است که در این همکاری مجلس و دولت اتفاقات اساسی را می‌توان  رقم زد که برای مردم انشا الله ثمره اش باقی بماند. 

ابراهیم صنوبر دبیر جامعه اسلامی کارگران استان تهران ضمن تبریک به مناسبت روز سیزده آبان خاطرنشان کرد: در ابتدا تقدیر و تشکر می‌کنم از جامعه زحمتکش کارگری و کرمی، دبیر کل جامعه اسلامی کارگران استان تهران و وزیر تعاون و کار و رفاه و نمایندگان مجلس که در این روز بزرگ گرد هم امدیم تا بتوانیم به یاری خداوند بخش مهمی از مشکلات کارگران را رفع کنیم.

دبیر جامعه اسلامی کارگران استان تهران  ادامه داد:در مجموعه جامعه اسلامی کارگران کشور به دنبال بهبود وضعیت معیشیتی کارگران هستیم و تقریبا سه دهه است دوستان ما در این مجموعه از کوچکترین خدمات که تهیه وسلیه معیشتی است تا تقویت بنیه و ایجاد اشتغال زایی و هم افزایی با سازمان‌های مختلف توانسته اند اقدامات موثری را صورت بدهند.

صنوبر به مشکل بیمه کارگران و رفع ان اشاره کرد و گفت: بخش کارگری بخش بزرگی از جامعه کشوری را تشکیل می‌دهد و می بایست در رفع مشکلات این قشر تلاش کرد که یکی از مشکلات بیمه است که در حال رفع آن هستیم.

وی طرح مسکن کارگران را طرحی بزرگ و جامعه از سوی جامعه اسلامی کارگران دانست و با بیان این مطلب افزود: یکی از مشکلات جامعه کارگران، بخش مسکن آن‌ها است که سعی داریم با حضور دولت آقای رئیسی این قول را بدهیم که وضعیت مسکن کارگران تحت عنوان مسکن کارگری را راه اندازی کنیم و دراین زمینه اعلام آمادگی با وزرات تعاون و کار و مسئولان مربوطه داریم.

در بخش دیگری از این همایش ، کرمی، دبیر کل جامعه اسلامی کارگران استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از تولید کنندگان و کارگران و جمعی از مسئولین که در این نشست حضور به عمل رسانده بودند اظهار داشت: در ابتدای کلامم تاسی می‌گیرم به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حوزه تولید و اشتغال  و دعا می‌کنم که تمامی مشکلات رفع شود تا دیگر مردم گله ای از مسئولین نداشته باشند.

وی ادامه داد: ما انتظاری که از وزیر کار داریم این است که بانک رفاه کارگران به بخش خصوصی واگذار نشود و همچنین همراهی وزارت با مجموعه ما از دیگر درخواست جامعه اسلامی کارگران است.

دبیر کل جامعه اسلامی کارگران استان تهران تاکید کرد: ما در مجموعه‌ای جمع شده که حمایت خودمان را از تولید داخلی و اشتغال بیان کنیم و راهکارهای مناسبی را برای این موضوع ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا