خراسان رضوی

رونمایی از قرآن نفیس به دست خط استاد آذرنگ در حرم مطهر رضوی

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد به نقل از آستان نیوز، قرآنی نفیس به خط استاد سیدعزیزالله آذرنگ، که توسط این هنرمند خوشنویس به موزه قرآن آستان قدس رضوی اهدا شده بود؛ در یکصد و یکمین برنامه «سه‌شنبه‌های علمی فرهنگی» سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی رونمایی شد.

سید عزیزالله آذرنگ در این مراسم طی سخنانی ضمن معرفی شاخصه‌های این اثر، انگیزه خود را از کتابت این قرآن اهدای آن به ساحت مقدس رضوی عنوان کرد.

عضو انجمن خوشنویسان دزفول، هنر خوشنویسی را هنری ذاتی در خانواده پدری خود عنوان کرد و توصیه دوستان و اطرافیان خود را برای استفاده از این هنر در کتابت قرآن و نهج البلاغه موثر دانست.

وی به مدت کتابت این اثر نفیس اشاره داشت و گفت: کتابت قرآن کریم در ۲۱ رمضان ۱۴۴۲ آغاز شد و پس از ۱۰ ماه در شب میلاد امام زمان(عج) به پایان رسید.

این هنرمند اثر کتابت شده خود را در ۶۰۴ برگ ۱۵ سطری به خط نسخ عربی خوش و به سبک عثمان طه عنوان کرد که بر روی کاغذ گلاسه کتابت شده است.

آذرنگ، به همکاری سایر اعضای خانواده در تذهیب و ویرایش اثر اشاره داشت و افزود: همسرم خانم منتجی استاد و مدیر موسسه قرآنی جامعه النور اهواز ویرایش کننده صفحات کتابت شده و برادرزاده‌ام سیده زهرا آذرنگ و فاطمه ذبیب مذهب صفحات کتابت شده بودند.

در ادامه این مراسم سیدرضا صداقت حسینی، کارشناس نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به معرفی قدیمی‌ترین و ارزشمندترین نسخ خطی موجود در مرکز نسخ خطی این کتابخانه پرداخت.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا