فرهنگ و هنر

رونمایی از کتاب عکس یار چمران، همراه متوسلیان

رونمایی از کتاب عکس یار چمران، همراه متوسلیان

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، کتاب عکس جاویدالاثر کاظم اخوان، نهمین جلد از مجموعه کتب عکاسان جنگِ انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، روز دوشنبه در بنیاد فرهنگی روایت فتح رونمایی خواهد شد.

اخوان از جمله معدود افرادی بود که با شروع جنگ تحمیلی به ستاد جنگ‌های نامنظم پیوست و کنار شهید دکتر مصطفی چمران در بیش از هفتاد نبرد ویژه حاضر شد و با آنچه در خصوص عکاسی از شهید چمران فراگرفته بود، به‌عنوان یک عکاس نیز توانست به‌خوبی به ثبت وقایع و اتفاقات پیرامون خود بپردازد.

وی در مدت کوتاهی آن‌چنان در حوزه عکاسی متبحر شد که در اولین نمایشگاه بزرگ عکس جنگ که در سومین سالگرد انقلاب اسلامی و در موزه هنرهای معاصر برگزار شد، بین ۷۵ عکاس جنگ، مقام اول را کسب کرد.

تعدادی از آثار اخوان در ویژه‌نامه‌ای که حاصل کار عکاسان حرفه‌ای جنگ ایران و عراق بود، توسط ستاد تبلیغات جنگ در ۲۲ بهمن ۱۳۶۱، منتشر و چاپ شد. در کتاب «دفاع در مقابل تجاوز» نیز بیشترین عکس‌ چاپ‌شده مربوط به کاظم اخوان بود.

اخوان در سال ۱۳۶۱ در حالی که به‌عنوان عکاس و خبرنگار در ایرنا فعال بود، به‌دلیل توانایی در عکاسی و همچنین آشنایی با اصول عملیاتی و نظامی، یکی از چهار دیپلماتی شد که به‌همراه جاویدالاثر احمد متوسلیان راهی لبنان شد و آنان متأسفانه توسط فالانژهای لبنان و رژیم صهیونیستی ربوده شدند و دیگر به میهن اسلامی‌مان برنگشتند.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا