ایلام

رونمایی از ۹ عنوان کتاب در اجلاسیه شهدای روحانی استان ایلام/ استان ایلام ۱۲ شهید روحانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز حجت‌الاسلام مرادبیگی در نشست خبری اجلاسیه شهدای روحانی کنگره ملی ۳ هزار شهید استان ایلام گفت: شهدای دوران انقلاب اسلامی دین بزرگی بر گردن همه آحاد مردم و مسوولان دارند چرا که آنها افتخاری بزرگ برای امت اسلامی هستند.

وی افزود: استان ایلام ۱۲ شهید روحانی دارد و شهدای بیشماری در دوران دفاع مقدس برای اسلام و‌ حفظ مکتب اهل بیت(ع) تقدیم کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام گفت: اجلاسیه شهدای‌ روحانی استان با پیام آیت‌الله نوری همدانی روز سه شنبه ۹ آذرماه برگزار می‌شود و سخنران این مراسم حجت‌الاسلام صادقی نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران خواهد بود.

وی افزود: هدف از برگزاری کنگره شهدای استان و اجلاسیه شهدای روحانی انتقال روح تکلیف مداری، اخلاص و ولایت مداری به جامعه به‌ ویژه مسوولان است؛ حفظ انقلاب، آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی مسوولیتی است که بر دوش ما گذاشته شده است.

حجت‌اسلام مرادبیگی ادامه داد: ۱۵۰۰ سند از شهدای روحانی استان با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام تهیه شده است. 

وی ادامه داد: در اجلاسیه شهدای روحانی استان تعداد ۹ عنوان کتاب در خصوص شهدای روحانی و نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام گفت: آیت‌الله حیدری ایلامی در کنار حجت الاسلام تعمیرکاری در انقلاب اسلامی نقش اساسی را در دفاع مقدس در استان داشته‌‌اند و در زندان‌های رژیم پهلوی، هم سلولی بسیاری از شخصیت‌های انقلاب اسلامی بوده‌‌اند به طوری که رهبر انقلاب اسلامی از ایت‌الله حیدری به عنوان عالم مبارز یاد می‌کند.

وی افزود: آیت‌الله حیدری‌ایلامی، آیت الله مراورید و حجت الاسلام سلطانی نقش محوری در استان ایلام داشته است؛ نامه حیدری در خصوص آغاز جنگ در ایلام به حضرت امام راحل، امروز در سازمان ملل به عنوان سندی برای متجاوز بودن صدام وجود دارد و این نقش روحانیت در دفاع مقدس بوده است.

وی بیان کرد: ‌در دفاع از حریم ولایت و ائمه اطهار(ع) نیز روحانیون استان شهدایی را تقدیم کرده است و‌ حجت الاسلام«محمد کیهانی» به‌عنوان مدافع حرم در آزادسازی بخش‌هایی از سوریه نقش‌ فرماندهی داشته و به عنوان یک بسیجی در راستای ‌پاسداری از حریم ولایت در این جبهه نقش مهمی را ایفا کرده است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا