اجتماعی

رویداد ویژه “ایمنی و حمل‌ونقل” در پایتخت

رویداد ویژه “ایمنی و حمل‌ونقل” در پایتخت

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، همزمان با هفتم اردیبهشت ماه که به‌عنوان روز “ایمنی حمل‌ونقل” نام‌گذاری شده است، رویداد ویژه “ایمنی و حمل‌ونقل” به‌صورت یکپارچه در مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار می‌شود.
براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد که به‌صورت هماهنگ و یکپارچه در مناطق مختلف پایتخت برگزار می‌شود، ترغیب شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل همگانی، رعایت ایمنی در سفرهای درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهادهای مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و… اعلام شده است.

شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران دراین‌باره گفت: این رویداد، اقدامی نمادین است تا با عزم و اراده مشترک، توجه افکار عمومی را به موضوع ایمنی و رعایت مقررات مربوط به حمل‌ونقل شهری معطوف کنیم.

وی تأکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و البته همراهی شهروندان است، بنابراین تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، شهرداری‌ها، شرکت‌های سازنده خودرو، آموزش و پرورش، مسئولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، حتی رسانه‌ها نیاز است کنار هم برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند.

مشکل واگن‌های وارداتی چینی سرانجام حل شد

افندی‌زاده گفت: رویداد “ایمنی حمل‌ونقل” درنظر دارد توجه شهروندان تهرانی به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و…، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل‌ونقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم‌‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند.

وی با اعلام اینکه “این برنامه از چهارم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.”، تأکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد و تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله؛ اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، همچنین روی انواع سازه‌های تبلیغاتی، پرتابل، بیلبورد، استرابورد و عرشه پل یا نمایش در تلویزیون‌های شهری و تولید و انتشار اخبار از رویدادهای مربوط، از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌گیرد.

به گزارش برگزیده های ایران، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهر تهران ضمن بازدید از اقدام‌های انجام‌شده و تعدادی از طرح‌های ترافیکی منطقه ۶ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و عملکرد فرامنطقه‌ای و همچنین تمرکز مراکز مهم آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی، این منطقه یکی از پررفت‌وآمدترین مناطق پایتخت به‌شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل ونقل عمومی، راه‌اندازی ۳ جایگاه سوخت کوچک‌مقیاس، نصب سازه‌های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، ۲۰۰ پنل دیوار صوتی در بزرگراه کردستان، اجرای بیش از ۳۴ کیلومتر گاردریل و ۵ کیلومتر حفاظ طولی میانی، ۱۴۷ متر حفاظ بتنی طولی، نصب ۴۸۸ تابلوی ترافیکی، احداث ایستگاه‌های بی.آر.تی.، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن‌سازی، از اهم پروژه‌های منطقه ۶ در حوزه حمل‌ونقل است.

افندی‌زاده با اشاره به وجود بزرگترین پایانه مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا شود، می‌توان از یکپارچه‌سازی حمل‌ونقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم‌بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای نام برد.

وی با تأکید به سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، به‌منظور توسعه حمل‌ونقل پاک در این منطقه، از شهرداری منطقه ۶ خواست گزارشی از مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی، مکان‌یابی مسیرهای قابل توسعه در استفاده از دوچرخه و اسکوتر در معابر و شریان‌های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران با عنایت به وجود خوابگاه دانشجویان در محدوده خیابان کارگر شمالی و دانشگاه تهران در محدوده میدان انقلاب اسلامی و همچنین وجود بوستان لاله، خواستار ارسال نیازمندی‌های این منطقه برای احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی شد تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام گیرد.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا