Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
رکورد فروش ۵۴۰۰ میلیارد ریالی در مزایده سراسری اموال تملیکی استان - خبرگزاری برگزیده های ایران
هرمزگان

رکورد فروش ۵۴۰۰ میلیارد ریالی در مزایده سراسری اموال تملیکی استان

رکورد فروش ۵۴۰۰ میلیارد ریالی در مزایده سراسری اموال تملیکی استان

به گزارش برگزیده های ایران، «مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز (۲۴ دی ماه) با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص لزوم تداوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تا حصول نتیجه کامل و رضایت‌بخش، از تحقق موفقیتی مهم در این خصوص با دستیابی به رکورد فروش ۵۴۰۰ میلیارد ریالی در استان هرمزگان خبر داد.

وی تصریح کرد: در جریان برگزاری مزایده سراسری الکترونیک شماره ۲۶۴ اموال تملیکی استان هرمزگان، بیش از ۷۰ درصد از ردیف‌های کالای موضوع این مزایده فروخته شد که با احتساب این مبلغ، اموال تملیکی استان هرمزگان همچنان ضمن دارا بودن بالاترین فروش در حوزه اموال متروکه از بیشترین میزان درآمد نیز برخوردار است.

قهرمانی بیان کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده، اموال تملیکی استان هرمزگان، رکورددار بیشترین پرونده مختومه در حوزه اموال متروکه و قاچاق در بین استان های سراسر کشور است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از فروش محموله ۴۷۰ کیلوگرمی زعفران به مبلغ ۱۱ میلیارد و چهارصد میلیون تومان در جریان برگزاری مزایده سراسری اموال تملیکی استان هرمزگان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: عرضه این حجم از زعفران در یک مزایده برای نخستین بار و پس از تأیید نتیجه آزمایشات با هدف جلوگیری از تضییع این محموله ارزشمند و صیانت از حقوق بیت المال صورت گرفته است.

قهرمانی یادآور شد: با توجه به دستورات تخصصی و تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، تعیین تکلیف کالاهای متروکه و ساماندهی به امور مربوط به حوزه بنادر، گمرکات و سازمان اموال تملیکی، از جمله مسائل اصلی و ریشه‌ای استان هرمزگان در دوران نوین تحول قوه‌قضاییه است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: خوشبختانه اموال تملیکی استان هرمزگان پس از بازدید ریاست قوه قضاییه حرکت رو به جلویی داشته‌ و پس از دستورات ایشان، با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در دادگستری استان هرمزگان و اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص، اقداماتی از جمله استقرار قاضی ویژه در سازمان اموال تملیکی، ارزیابی فنی سامانه‌های این سازمان، تفکیک و دسته‌بندی پرونده‌های جاری و مختومه و ترخیص فوری کالاهای سریع‌الفساد در دستور کار قرار گرفته است.

قهرمانی بیان کرد: تأمین امکانات و تجهیزات لازم جهت تخلیه و بارگیری با همکاری دستگاه‌های متولی، امحاء و معدوم‌سازی کالاهای تاریخ مصرف گذشته و برگزاری مزایده نیز به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان می باشد که به موفقیت‌های قابل‌توجهی در تعیین‌تکلیف اقلام موجود در انبارهای این سازمان منجر شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان، تأکید کرد: با توجه به آمار عملکرد سازمان اموال تملیکی درخصوص تعیین‌تکلیف اموال بیت‌المال در سال ۱۴۰۰ و ۹ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۱، استان هرمزگان در جمع‌بندی شاخص‌های ۱۸گانه، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه در ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ ضمن تأکید بر لزوم پیگیری مجدانه مقوله ساماندهی انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و مساعدت سایر قوا و دستگاه‌ها در این زمینه، به دادستان کل کشور و مسئولان قضایی و دادستان‌های استان های مختلف دستور داد مسئله ساماندهی به انبارهای بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی را تمام شده تلقی نکنند و این موضوع را تا حصول نتیجه کامل و رضایت‌بخش پیگیری کنند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا