بین الملل

ریاکاری بایدن؛ بی‌تفاوتی به زندگی ۲ میلیون انسان و نمایش آزادی ۲ نفر!

ریاکاری بایدن؛ بی‌تفاوتی به زندگی ۲ میلیون انسان و نمایش آزادی ۲ نفر!

آیلندرنیوز نوشته است: تضاد فاحش بین حماسه نجات و غفلت سرد از غزه محاصره شده، داستان استانداردهای دوگانه عجیب و غریبی را نشان می‌دهد که در منافع شخصی غوطه‌ور شده است.

درام در حال گسترش در غزه واقعیت نفرت انگیز بازی ژئوپلیتیک بایدن را آشکار می‌کند، تایید ضمنی تجاوز نظامی اسرائیل، محاصره خفه کننده و بمباران‌های بی امان، همه در پی پیروزی دیپلماتیک آمریکا در آزادی گروگان‌ها ناپدید می‌شوند. این بی‌تفاوتی بی‌رحمانه‌ای را آشکار می‌کند، جایی که قداست زندگی انسان در غزه با مصلحت‌های سیاسی معامله می‌شود و تصویری نفرت‌انگیز از سیاست واقعی و خالی از انسانیت ترسیم می‌کند.

با عمیق‌تر شدن فاجعه غزه، نمایش نگرانی‌های بشردوستانه بایدن بی‌معنی‌تر می‌شود و منظره‌ای از مانورهای ژئوپلیتیک سرد و حساب شده خود را نشان می‌دهد. وضعیت اسفبار کودک فلسطینی با توجه به تمرکز منحصر به فرد بر زندگی آمریکایی‌ها به فراموشی سپرده می‌شود. این یک نمایش تاریک از دنیای غرب است که در آن ارزش زندگی انسان بی‌رحمانه به وفاداری‌های سیاسی گره خورده است، یک ورشکستگی اخلاقی.

به نظر می‌رسد قداست زندگی انسان در راهروهای کاخ سفید ارزش خود را از دست داده و یک مصلحت سیاسی حسابگر و سرد جایگزین آن شده است.

داستان دو گروگان حقیقت تلخی را آشکار می‌کند – برای غرب، ارزش یک زندگی با پاسپورتی که در دست دارد سنجیده می‌شود. پژواک این واقعیت تلخ در سراسر آسمان جنگ زده غزه طنین انداز می‌شود.

ترازوهای عدالت چه زمانی متعادل خواهد شد، یا ما محکوم به جهانی هستیم که پاسپورتی که دارید بیشتر از ماهیت انسانیت مشترک ما باشد؟

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا