تهران

ریزش شیرابه‌های آرادکوه، جاده‌های کهریزک را خطرزا کرده است

امین بابایی بخشدار کهریزک در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در ری، با اشاره به معضلات ناشی از قرارگیری مرکز دفع پسماند آرادکوه در محدوده بخش کهریزک اظهار کرد: مردم بخش کهریزک همواره در تمام فصول سال با معضلات ناشی از انتقال پسماند کلانشهر تهران به این منطقه مواجه‌ هستند این معضلات در فصل تابستان با ازدیاد بوی نامطبوع و حشرات و جانوران موذی همراه است و در فصل زمستان به واسطه بارندگی، آلودگی‌های زیست‌محیطی را تشدید و موجب لغزندگی خیابان‌ها به دلیل انباشت شیرابه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری قضایی جلوگیری از ریزش شیرابه‌ها در بخش کهریزک، گفت: در سال‌های گذشته اغلب تصادفات موتورسیکلت‌ها در منطقه کهریزک، به دلیل رویکرد نامطلوب سازمان پسماند شهرداری تهران مبنی بر تردد تریلرهایی بوده است که متأسفانه بنا به توصیه‌های مجدانه محیط ‌زیست و حوزه قضایی، مخازن مربوط به تجمیع شیرابه‌ها را فعال نکرده‌اند.

بخشدار کهریزک با بیان اینکه تریلرها ابتدا در زمان بارگیری مخازن را آماده می‌کنند، ادامه داد: باتوجه به اینکه تخلیه شیرابه‌ها در آرادکوه موجب زحماتی برای آن‌ها می‌شود در میان راه شیر را باز می‌کنند تا در طول مسیر شیرابه به مرور در جاده خالی شود.

بابایی بیان کرد: در برخی موارد خودروهای حامل پسماند شرایط ایده‌آل جمع آوری شیرابه را ندارند لذا شیرابه در کل مسیر ریزش دارد که بخش عمده آن در محور شهر کهریزک اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آزمایشات انجام گرفته و مشاهدات میدانی در سال‌های گذشته مشخص شده که با ریزش شیرابه‌ها که دارای غلظت و اسیدیته است، آثار سوئی به جای می‌ماند و اسیدی بودن شیرابه موجب آسیب به آسفالت و خورندگی آن می‌شود.

بخشدار کهریزک اضافه کرد: شیرابه روی سطح آسفالت تبخیر شده و لایه‌های غلیظ آن تبدیل به مایع لزجی می‌شود که در نخستین بارندگی جاده‌ها را خطرزا می‌کند و اغلب موتورسیکلت‌هایی که از این مسیر تردد دارند در روزهای بارانی به دلیل لیز خوردن ناشی از لغزندگی دچار صدمات و آسیب می‌شوند.

بابایی با اشاره به تعهدات عمل نشده شهرداری تهران، بیان کرد: متأسفانه مجموعه شهرداری تهران در دوره‌های پیشین به‌رغم برگزاری جلسات متعدد در زمینه پسماند و توصیه‌های اکید همچنان نظارت دقیق و مؤثری در این حوزه نداشته و باعث افزایش سطح نارضایتی مردم بخش کهریزک شده‌ است.

بخشدار کهریزک با بیان این‌که شهرداری تهران تاکنون نسبت به تعهدات و ارائه خدماتی که در نتیجه این عارضه بزرگ اجتماعی و بهداشتی ایجاد شده اقدامی مؤثری نداشته است، خاطرنشان کرد: اقدامات و تعهدات شهرداری تهران در ازای بار مضاعف پسماند در بخش کهریزک؛ روکش آسفالت، ساخت پل، روگذرها و زیرگذرها است که در حال حاضر به‌طور ناقص اجرا شده که شهرداری تهران متعهد به اجرای کامل آن بوده اما پس از گذشت ۱۲ سال همچنان ناقص است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا