اصفهان

ریل ذوب‌آهن اصفهان به متروی تهران رسید

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، مهدی شایسته اصل، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان این که برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره‌برداری مترو، سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC۵۴ نیاز دارد اظهار داشت: تولید این ریل در ذوب‌آهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.
وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریم‌ها مانع ورود ریل شد که با تولید ریلUIC۵۴ بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با کیفیت مطلوبی، خودکفایی در این بخش را شاهد هستیم.

شایسته اصل با اشاره به این که قبلا ریل مترو از اتریش وارد می‌شد خاطرنشان کرد: با شدت گرفتن تحریم‌ها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: تولید ریل در ذوب‌آهن اصفهان نه‌ تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می‌شود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برده و وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می‌دهد.

وی گفت: ریل ذوب‌آهن اصفهان، پس از کنترل و بازرسی، برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ارسال شده و مطمئنا استفاده مترو تهران از تولیدات داخلی، سایر کلانشهرها را  هم که دارای مترو هستند برای استفاده از این نوع ریل ترغیب می‌کند.

به گفته شایسته اصل، برای اولین‌بار از ریل ملی  ۶۰E۱ ذوب‌آهن اصفهان جهت تعمیر و نگهداری خط ۵ مترو تهران و حومه استفاده شد که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا