سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود: واکسن کرونا ۷۰ درصد مرگ را کاهش می‌دهد

رضا چمن روز پنجشنبه در گفت و گو با برگزیده های ایران افزود: تزریق هر نوع واکسن بهتر از نزدن آن است، چرا که خطر مرگ در افراد مبتلا به ویروس کرونا که واکسن دریافت نکردند بسیار بیشتر از دیگران است.

وی با بیان اینکه سال گذشته پیش بینی می شد با تزریق ۷۵ درصد واکسن می توان به ایمنی جمعی رسید، تصریح کرد: اکنون به جهت تغییر در رفتار ویروس و جهش یافتگی آن باید بالای ۹۰ درصد از جامعه واکسن تزریق کنند تا ایمنی جمعی حاصل شود.

چمن با بیان اینکه هم اکنون ۸۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان های شاهرود و میامی دستکم یک دُز واکسن کرونا را تزریق کردند، ادامه داد: ۴۳ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: فقدان رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری فیزیکی، استفاده نکردن از ماسک و شرکت در دورهمی های خانوادگی احتمال ورود به موج ششم را افزایش می دهد.

وی تلاش بی قفه کارکنان بخش بهداشت و درمان طی ۲۲ ماه گذشته را ستودنی خواند و ابراز داشت: از ابتدای همه گیری تاکنون ۵۷ هزار بیمار با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس این شهرستان مراجعه کردند.

چمن از انجام ۶۶ هزار آزمایش «PCR» از ابتدای همه گیری تاکنون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد و افزود: نتیجه ۲۳ هزار مورد آزمایش حاکی از ابتلای قطعی به ویروس کرونا گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه تاکنون هشت هزار و ۷۰۰ بیمار با علایم ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود بستری شدند، ابراز داشت: هم اکنون به طور میانگین روزانه ۱۸۰ نفر با علایم مشکوک به مراکز درمانی و اورژانس مراجعه می کنند که از این تعداد ۶۰ بیمار کووید۱۹ شناسایی می شود.

وی با بیان اینکه چرخه انتقال ویروس همچنان فعال است، ادامه داد: روزانه به طور میانگین ۱۳ نفر در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری می شوند.

به گفته وی، هم اکنون ۸۴ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند که از این تعداد ۱۲ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان و مراقبت قرار دارند.  

بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، در رنگ‌بندی کرونایی استان سمنان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های مهدیشهر و سرخه در وضعیت زرد و شهرستان‌های آرادان و میامی در وضعیت آبی قرار دارند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا