سلامت

رییس علوم پزشکی شاهرود: واکسیناسیون راه مقابله با سویه جدید کرونا است

به گزارش برگزیده های ایران، رضا چمن روز جمعه با بیان اینکه هنوز چرخه انتقال سویه قبلی ویروس کرونا فعال است به رسانه ها افزود: سویه جدید کرونا «اُمیکرون» از کشورهای آفریقایی شروع شد و در روزهای گذشته به آمریکا و اروپا رسید و در نهایت در کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، عربستان و امارات گزارش شد که این همه گیری نگران کننده است.

وی به روند رو به کاهش آمار ابتلا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در شهرستان شاهرود در صورت اعلام رنگ بندی جدید کرونایی، این شهرستان در وضعیت زرد قرار می گیرد.

چمن با بیان اینکه تاکنون ۷۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال هر دو دُز واکسن را در شرق استان سمنان تزریق کردند، ابراز داشت: ۹۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال هم دُز اول را زدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه تزریق دُز یادآور برای کادر بهداشت و درمان، جمعیت بالای ۶۰ سال و افرادی که بیمارهای پیشرفته سیستم ایمنی دارند، انجام می شود، افزود: تاکنون سه هزار و ۷۶۳ نفر دُز سوم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته روند کاهشی آمار ابتلا، بستری و فوت را در زیرمجموعه این دانشگاه را شاهد هستیم، تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۶ نفر بستری، ۲۵ مورد جدید ابتلا شناسایی شدند و هم اکنون ۶۱ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان های شاهرود بستری هستند.

بیمارستان های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بستری بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا