هرمزگان

رییس هیات ووشوی منطقه آزاد قشم: قشم، هاب ووشوی کشور می شود

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، مهدی نصیری سه‌شنبه‌شب در نشست خبری برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو و المپیک آسیایی با اصحاب رسانه بیان کرد: هم اکنون در شهر قشم تنها ۹۰ نونهال دختر و ۸۵ نونهال پسر در رشته ورزشی ووشو فعالیت می‌کنند که با استقبالی که شده در شهرهای درگهان، لافت و حتی روستای دیرستان نیز مراکز در حال فعالیت یا آغازبه‌کار هستند که می‌توانند ووشو را به اقصی نقاط جزیره گسیل دارند.

وی با اشاره به تاسیس خانه ووشو در آینده نزدیک در قشم، افزود: با احداث این خانه، تمامی اقدامات به صورت هدفمند انجام شده و زمینه برگزاری دوره‌ها و مسابقات دیگر استانی و کشوری در قشم فراهم می‌شود.

رییس هیات ووشوی سازمان منطقه‌آزاد‌قشم با بیان اینکه قصد داریم قشم را به برند بین‌المللی در عرصه ووشو تبدیل کنیم، گفت: توانمندی‌ها و استقبال مردم خطه جنوب و خصوصا قشم از این ورزش موجب شده، توجه‌ها  برای حمایت از این تیم‌ها نیز افزایش یابد.

وی کسب رتبه سوم کشوری در بخش ساندای مجازی ووشوکاران قشم را نمونه بارزی از رشد ووشوکاران قشم برشمرد و افزود: همچنین در همین مدت کلاس داوری درجه ۳ نیز به میزبانی منطقه‌آزاد‌قشم برگزار شد.

مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو برای راهیابی به مسابقات آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ چین، از ششم تا ۱۳ آذرماه به میزبانی منطقه‌آزاد‌قشم و در سالن دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا