هرمزگان

رییس هیات ووشوی هرمزگان: مسؤولین به میدان بیایند/ ۲ هفته در انتظار امضای دعوتنامه مسابقات ووشو هستیم

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، علیرضا بهرمن در نشست خبری برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو و المپیک آسیایی با اصحاب رسانه بیان کرد: در حالی که کمتر از چهار روز تا برگزاری مسابقات باقیمانده هنوز ما درگیر امضای دعوتنامه‌‌‌‌‌ها هستیم و بی توجهی سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید، سرکشی و کمک به برگزاری این مسابقات از تیم جهادی، خدوم و مردمی آیت الله رئیسی بعید است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد اقدامات برای برگزاری این رویداد مهم ورزشی با کمک و همراهی تنها دو نفر انجام شده است، افزود: برای اتمام این ۳۰ درصد نیاز به همکاری عاجل سازمان منطقه آزاد قشم داریم؛ اما در صورتی که اقدامی صورت نگیرد، با هم این مسابقات را برگزار می کنیم.

رییس هیات ووشوی هرمزگان با تاکید بر اینکه با توجه به امکانات بیشتر بندرعباس، می شد این مسابقات را در این شهر برگزار کرد، افزود: هدف اصلی معنوی ما پیام به کشورهای سلطه جویی است که قصد ناامنی در منطقه خلیج فارس دارند و ما به آنان می فهمانیم در جنوبی ترین نقطه کشور و در آبراه های مشترک و مرزی، و با امنیت کامل این مسابقات را با حضور تمامی استان‌های کشور برگزار می کنیم.

وی رشد و توسعه ورزش و امکانات ورزشی هرمزگان را از دیگر اهداف هیات ووشو برای انتخاب محل برگزاری مسابقات برشمرد و افزود: متاسفانه قشم در حالی صحبت از آمادگی برای مسابقات جام جهانی قطر در ۱۰ ماه آینده می کند که برای مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو و المپیک آسیایی که در خود قشم است هیچگونه آمادگی و همراهی ندارد.

بهرمن با اشاره به جایگاه ورزش در دوران پساکرونا گفت: باید برای رشد و توسعه گردشگری از ظرفیت ورزش و اردوهای ورزشی و مسابقاتی از این دست در راستای افزایش گردشگر و رونق اقتصادی خصوصا در شهرهای گردشگرپذیر نهایت استفاده برده شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با انجام این کار، کلید کارهای بزرگ و برگزاری مسابقات کشوری و اردوهای بزرگ در قشم زده شود تا قشم به قطب ورزشی و کمپینگ ورزشی کشور تبدیل شود.

رییس هیات ووشوی هرمزگان همچنین از برگزاری مسابقات استانی ووشوی ساحلی در اسفندماه امسال در بوموسی خبر داد و افزود: قشم نیز ظرفیت‌های فراوانی در رابطه با ورزش های ساحلی دارد که باید به آن ها توجه جدی شود.

وی با انتقاد شدید از قول های مکرر مسئولین کشوری برای به اتمام رساندن سالن ۱۵ ساله سام و زال قشم، اضافه کرد: اتمام این سالن، همت جهادی و مسئولینی پای کار می خواهد وگرنه به زودی شاهد آن خواهیم بود که این بنا به موزه ای برای بازدید آثار تاریخی تبدیل خواهد شود. دولت‌های مختلف پیشین باید پاسخگوی بی‌توجهی به این زیرساخت‌ مهم ورزشی رها شده در قشم باشند.

مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو برای راهیابی به مسابقات آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ چین، از ششم تا ۱۳ آذرماه به میزبان منطقه آزاد قشم و در سالن دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا