اخبار روز

زاخارووا: رسانه‌های آلمان هم مغرضانه رفتار می‌کنند هم از دولت پول می‌گیرند

زاخارووا: رسانه‌های آلمان هم مغرضانه رفتار می‌کنند هم از دولت پول می‌گیرند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگویی با خبرگزاری آناتولی گفت: مقام‌های آلمان از گذشته تا کنون در کار رسانه‌ها مداخله کرده‌اند. ما مطلب جدیدی یاد نگرفتیم، ما همیشه گفته‌ایم که رسانه‌های آلمانی مغرضانه رفتار می‌کنند، نیروهای سیاسی آلمانی هزینه آن را پرداخت می‌کنند و تمایل به تبلیغات و خودسانسوری دارند.

وی ادامه داد: اکنون خود رسانه‌های آلمانی مطالب مربوطه را منتشر کرده‌اند که به طور رسمی توسط طرف آلمانی ارائه شده که از آن نتیجه می‌گیریم دولت برلین برخلاف اظهارات قبلی خود نه تنها در امور رسانه‌ای این کشور مداخله می‌کند، بلکه به رسانه‌ها پول پرداخت کرده و در مطالب و مفاهیم آنها دست می‌برند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: وابستگی رسانه‌های آلمانی به دولت تاثیری بر کار آنها در روسیه نخواهد داشت، اما اگر برلین با خبرنگاران روسی بدرفتاری کند، مسکو متقابلا پاسخ خواهد داد. ما همواره از ملاقات با رسانه‌ها و تمامی خبرنگارانی که بر اساس قوانین روسیه رفتار می‌کنند، خوشحال می‌شویم.

وی افزود: اما اگر در کشورهای مربوطه به رسانه‌های روسیه حمله شود و اگر دولت‌های مربوطه برای حمایت از روزنامه‌نگاران از جمله روزنامه‌نگاران روس کاری نکنند، اقدامات تلافی جویانه انجام خواهیم داد.

این دیپلمات روس ادامه داد، روسیه آماده مصالحه سازنده در درگیری‌هاست اما اگر صدایش شنیده نشود، اقدامات متقابل انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به احتمال مذاکرات مستقیم بین روسیه و غرب درباره سازش در اوکراین نیز گفت، در حال حاضر کشورهای غربی تمامی درخواست‌ها برای صلح را به نفع افزایش درگیری‌ها و تنش‌ها در اوکراین مسدود کرده‌اند.

زاخارووا در واکنش به اظهارات مقام‌های انگلیسی که ادعا می‌کنند خمپاره‌های حامل اورانیوم ضعیف شده سلاح‌هایی “عادی و معمولی” هستند که لندن قصد دارد آنها را برای اوکراین ارسال کند، گفت: لطف کنید این سلاح‌ها را در قلمروی انگلیس استفاده کنید.

وی ادامه داد: در ابتدا باید اعلام کنم که بهتر است لندن بابت اینکه می‌گوید اینها سلاح استاندارد هستند، آنها را در سرزمین خود استفاده کند. اول آنها را استفاده کنید، پیامدهای مرگبارش را احساس کنید و بعد به دیگران بدهید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که پیامدهای رادیواکتیو ناشی از استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده در اوکراین غیرقابل کنترل خواهد بود.

وی گفت: اگر این تهدید یا تمایل صورت گیرد و از این سلاح‌ها استفاده شود، هم آب و هم خاک آلوده می‌شوند و کسانی را که برای دهه‌های آتی در آنجا زندگی می‌کنند، مسموم خواهند کرد.

این مقام مسئول روسی همچنین در واکنش به پیوستن مولداوی به تحریم‌های ضد روسی نیز گفت، این مساله باعث می‌شود تا مسکو اقدامات مربوطه را در پی بگیرد.

زاخارووا همچنین نگرانی خود را بابت افزایش لفاظی‌های خصمانه و یکسری درگیری‌ها در قره باغ ابراز داشت و افزود: روسیه از طرف‌های درگیر می‌خواهد تا از بیان چنین اظهاراتی دست بردارند و مذاکرات را برای عادی سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سر بگیرند تا ارتباطات و حمل و نقل بین دو طرف مجدد آغاز شود

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا