لرستان

زخم کاری کرونا به گردشگری لرستان

اسکندر فلاحوند چگنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، با اشاره به خسارت بالای کرونا به گردشگری لرستان، اظهار کرد: سیاست‌گذاری برای رونق گردشگری و جبران خسارات آسیب‌های کرونا به ستاد ملی کرونا برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد ملی امهالاتی برای فعالان گردشگری پیش‌بینی کرد از جمله امهال تسهیلات بانکی مربوط به جبران کرونا، که متاسفانه در لرستان اجرایی نشد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه بانک‌ها به بهانه‌هایی همچون عدم ابلاغ مصوبات از پرداخت تسهیلات ممانعت می‌کردند، افزود: اگرچه از طریق بازرسی و استانداری موضوع را پیگیری کردیم اما به نتیجه نرسیدیم و از همین‌رو سرمایه‌گذاران و مدیران تاسیسات گردشگری دچار آسیب‌های دوچندان شدند.

فلاحوند چگنی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تا کنون بیشتر اماکن اقامتی و پذیرایی تعطیل شدند و هیچ‌گونه درآمدی برای پرداخت اقساط تسهیلات کرونا ستاد ملی کرونا را نداشتند.

وی با بیان اینکه در عمل هیچ‌گونه کمک موثری به فعالان حوزه گردشگری نشده است، گفت: دریافت‌کنندگان تسهیلات هیچ درآمدی جهت پرداخت اقساط ندارند و این موضوع سبب از بین رفتن سرمایه اولیه افراد نیز شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان بیان داشت: با شیوع کرونا و بالارفتن نرخ تورم، نه تنها موجب ضرر اقتصادی مدیران تاسیسات گردشگری شد، بلکه سبب توقف فعالیت سرمایه‌گذارنی شد که در حال ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بودند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا