کهگیلویه و بویراحمد

زخم ۴۰ ساله ۱۰ کیلومتر جاده؛آقای استاندار!مطالبه سادات امامزاده یحیی«ع» در جاده خاک می‌خورد

به گزارش برگزیده های ایران از کهگیلویه، احداث جاده دسترسی به روستای شیخ هابیل از عمارت مطالبه دیرینه سادات امامزاده یحیی«ع» بوده که با گذشت سال‌ها و در وعده و شعار مسؤولان گذشته تاکنون به فراموشی سپرده شده است.

سادات امامزاده یحیی«ع» که به لحاظ ایثارگری و حضور در عرصه دفاع مقدس زبانزد هستند مورد کم لطفی دولت‌ها واقع شده و تنها مطالبه آنها از دولت‌ها طی ادوار روی زمین ماند.

این در حالی است که بازسازی بقعه امامزاده، احداث زائرسرا و دیگر امکانات رفاهی این بقعه متبرکه به کمک سادات انجام گرفت و با توجه به کوتاه بودن مسافت از مسیر عمارت برای تسهیل در رفت و آمد زائران درخواست اتصال جاده روستا به شهرستان کهگیلویه را دارند.

در نامه ارسالی جمعی از سادات به دفتر برگزیده های ایران خطاب به استاندار آمده است:

استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد
با سلام و احترام 
دولتی که توجه به محرومان و مستضعفان و طبقات پایین جامعه از مهمترین اولویتهایش می‌باشد و اجازه نمی‌دهد که عزت، شرافت و کرامت آنها خدشه‌دار شوند لذا مردم این سادات به استحضار حضرتعالی به عنوان نماینده دولت مردمی در استان می‌رساند پیشینه سادات امام‌زاده یحیی (ع) از گذشته تا دفاع مقدس، ناسازگاری این سادات با زورگویان و حاکمان طاغوت و جان‌فشانی آنها در دفاع مقدس، دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین حرم‌های آل‌الله در عراق و سوریه و بیش از ۱۰۰ جانباز و ایثارگر و همچنین  شهیدان«سید نصیب‌الله آرام‌بن»، «سید زکریا آرام‌بن»( موسوی عارف) «سید سجاد خاضع»، «سید علی‌رحم خاضع»، «سید شکرالله صادقی نیا»، «سردار شهید سید عبدالصالح ارجمند»، «سید حمزه ارجمندی»، «عباس ارجمند»  «سید یوسف دانشخواه»، «عبدالرشید جناب»،،«غلام جناب»، «سید علی پیرامون» و شهید سید سلیمان موسوی جهت امنیت و آسایش کشور تقدیم به انقلاب نمودند.

 بلاتکلیفی جاده ۱۰ کیلومتری راه ارتباطی از عمارت به گلزار مطهر شهداء، بقعه متبرک امام زاده یحیی (ع) و همچنین زائران و مجاوران داد مردم برای آسفالت و بهینه‌سازی آن فریاد امروز و دیروز نیست؛ مردم و گردشگران با گذشت چهار دهه از انقلاب از این مشکل رنج می‌برند.

خدمات انقلاب اسلامی در طی این سال‌ها بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه این خدمات برای مناطق محروم کمتر دیده می‌شود.

روستای شیخ‌هابیل از توابع شهرستان چرام با دارا بودن طبیعتی زیبا و منحصر به فرد و با وجود جاذبه‌های زیارتی و سیاحتی از جمله آستان مقدس امام‌زاده یحیی(ع)؛ از دارا بودن  امکانات یعنی راه ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای بی‌بهره و کم‌بهره است.

مردم این روستا از جمله مردم مومن و انقلابی هستند که همچون همه مردم ایران زمین در طول انقلاب و هشت سال دوران دفاع مقدس همواره در کنار امام و انقلاب بودند و شایسته نیست بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی همچنان در محرومیت بمانند.

جاده دسترسی مهم‌ترین مشکل مردم این منطقه است و تنها درخواست آن‌ها از مسئولان آسفالت جاده خاکی ۱۰ کیلومتری است.

آسفالت شدن این مسیر ۱۰ کیلومتری قطعا زمینه ورود مسافران و گردشگران را به این منطقه فراهم می‌کند و هنگامی که مسافر ورود پیدا کند به صورت مستقیم اشتغال در روستا ایجاد خواهد شد. 

از دیگر مزایای این جاده در صورتیکه آسفالت شود قرار گرفتن در مسیر محور ترانزیتی پاتاوه– دهدشت است که با افتتاح این جاده راه ارتباطی به روستای های بیک سفلی و علیا ، بید انجیر جورک علیا و سفلی ، سیلارستان، گوشه، سواری ، مندان، پاده و سرفاریاب از بخش سرفاریاب به جاده اصفهان فراهم خواهد شد چنانچه به دلایلی تنگ پیرزال قطع شود تنها راه ارتباطی این روستاها همین راه عمارت به شیخ هابیل است که به مرکز دو شهرستان متصل می شود.

بنابراین تحقق این امر نقطه‌ای مثبت و امیدی روشن برای مردم این روستا و دیگر بخش‌های متصل به این روستا خواهد بود چرا که عملیاتی شدن این جاده ترانزیتی قطعا اقتصاد این منطقه را شکوفا می‌کند و به رنج ۴۰ ساله این مردم از نبود جاده مناسب پایان می دهد.

از اول انقلاب تاکنون بیش از ۶ بار روی این جاده کار شده است ولی با وجود این همه پیگیری‌های انجام شده اما متاسفانه هر دفعه بنا به دلایلی کار نیمه‌تمام می‌ماند و تاکنون به سرانجام نرسیده است. 

در سال ۱۴۰۰پیمانکار برنده مناقصه پیمان شده که تاکنون نسبت به تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی جاده اقدام نشده است .

به دلیل وقفه پنج ساله متاسفانه بارش باران باعث خرابی و ریزش دوباره جاده شد و تمام هزینه‌های انجام شده از بین رفت.

سال‌ها است که مسئولان وعده بازسازی این جاده را داده‌اند اما در عمل چیزی مشاهده و محقق نشد و نبود راه مناسب، موجب شده  که مهم‌ترین راهکار را مهاجرت و عزیمت از روستا بدانند و در صورت عملی نشدن وعده‌های مسئولان، خالی شدن روستا از سکنه اتفاق خواهد افتاد.

امیدواریم آسفالت این جاده که از آرزوهای دیرینه مردم مؤمن این منطقه است با همت جنابعالی و دیگر مسئولین  محقق شود و مردم این منطقه که سالیان سال از نبود جاده دسترسی مناسب محروم هستند، قبل از رسیدن فصل سرما، طعم خدمت مسئولان به مناطق محروم را بچشند.

با تقدیم احترام
 جمعی از خانواده معظم شهداء و جانبازان و ایثارگران سادات امام زاده یحیی(ع)

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا