اخبار روز

زلنسکی، روسی‌گرایی را با نازیسم مقایسه کرد

زلنسکی، روسی‌گرایی را با نازیسم مقایسه کرد

به گزارش خبرگزاری هیل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به یک آپارتمان در شهر دنیپرو اشاره کرد که در جریان حملات موشکی روسه تخریب شده است.

وی گفت: این آپارتمان در دنیپرو واقع در خیابانی به نام “خاکریز پیروزی” است. وقتی ساکنان این منطقه این نامگذاری را انجام دادند، در ذهنشان پیروزی بر نیروهای آلمان نازی در دوران جنگ دوم جهانی وجود داشت.

رئیس جمهوری اوکراین ادامه داد: روس‌گراها دقیقا شبیه به نازی‌ها هستند. مشخص است. ما باید هرکاری می‌توانیم انجام دهیم تا این روسی‌گرایی را متوقف کنیم همانطور که جهان آزاد برای توقف نازی‌ها انجام داد.

زلنسکی گفت: بیش از ۳۰ موشک روز شنبه به سمت مناطق مختلف اوکراین شلیک شد که شامل خارکیف در شرق اوکراین، کی‌یف، لویو در غرب اوکراین و شهر بندری اودسا در جنوب می‌شود.

این حملات موشکی به شهرهای مختلف اوکراین پس از ادعای به دست گرفتن کنترل شهر معدنی سولدار اوکراین در روز جمعه توسط روسیه انجام شد که نخستین پیروزی در عرصه نبرد در ماه های گذشته به شمار می‌رود.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصرف سولدار که درست در حومه باخموت در منطقه دونتسک است، به نیروهای روسی اجازه می‌دهد تا زنجیره تامین اوکراین را مسدود کنند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا