اخبار روز

زلنسکی: روسیه در شرق متحمل ضربه‌های قابل توجهی شده است/ مکرون وقتش را هدر می‌دهد

زلنسکی: روسیه در شرق متحمل ضربه‌های قابل توجهی شده است/ مکرون وقتش را هدر می‌دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی شبانه گفت: اوضاع بسیار پیچیده است. ما درحال مبارزه هستیم. ما در حال نابودی مهاجمان هستیم و خسارت‌ها و ضربه‌های فوق‌العاده قابل توجهی به روسیه وارد کرده‌ایم.

زلنسکی به چندین شهر در دونباس که چندین ماه است مبارزات در آنجا متمرکز شده، اشاره کرد و گفت: هر چه روسیه در منطقه دونباس یعنی در شهرهای باخموت، ووهلدار، مارینکا و کرمینا متحمل خسارت و ضربه بیشتری شود، ما سریع‌تر قادر خواهیم بود به این جنگ پایان دهیم و در آن پیروز شویم.

وی افزود، اوضاع در نزدیکی بندر اودسا در دریای سیاه تحت کنترل است و نیروها از منطقه زاپوریژیا که تا حدی تحت کنترل نیروی روسیه بود، حفاظت می‌کنند.

زلنسکی همچنین در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی “کوریرا دلا سرا” گفت، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با مد نظر قرار دادن هر نوع مذاکره با روسیه در واقع وقت خود را هدر داده است.

وی درباره اظهارات اخیر مکرون که گفته بود “روسیه باید شکست بخورد نه اینکه نابود شود” و اینکه “جنگ اوکراین باید از طریق گفت‌وگو حل شود”، گفت: این یک گفت‌وگوی بی‌فایده خواهد بود. در واقع مکرون وقتش را هدر می‌دهد. من به این نتیجه رسیده‌ام که ما قادر به تغییر رفتار روسیه نیستیم.

زلنسکی افزود: اگر آنها تصمیم گرفته‌اند تا خود را در رویای بازسازی امپراتوری قدیمی جماهیر شوروی منزوی کنند، کاری از دست ما بر نمی‌آید. تصمیم‌گیری با آنهاست که یا این رویا را انتخاب کنند یا همکاری با جامعه بین‌المللی بر اساس احترام متقابل را.

وی این اظهارات را که تحریم‌های غرب سبب شده تا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه منزوی شود را رد کرد و گفت: در واقع تصمیم او برای آغاز جنگ اوکراین بود که منزوی‌اش کرد.   

مکرون و زلنسکی روز یکشنبه گفت‌وگویی تلفنی برگزار کردند. آنها درباره استراتژی‌ها از جمله تصمیمات مشترک در آستانه سالروز حمله روسیه به اوکراین گفت وگو کردند و زلنسکی هیچ اشاره‌ای به اظهارات اخیر مکرون نکرد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا