اخبار روز

زمین‌لرزه ۵ ریشتری شوسف خراسان جنوبی را لرزاند/ اعزام ۳ تیم ارزیاب به کانون زلزله

زمین‌لرزه ۵ ریشتری شوسف خراسان جنوبی را لرزاند/ اعزام ۳ تیم ارزیاب به کانون زلزله

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از بیرجند، زلزله‌ای به بزرگی ۵ ریشتر شوسف در خراسان جنوبی را در عمق ۷ کیلومتری زمین در ساعت ۱۲:۴۳ به لرزه درآورد. در پی این حادثه ۳ تیم ارزیاب هلال احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

گزارشی از خسارت زلزله نداشته‌ایم

«محمدعلی آخوندی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز‌ گفت: تا این لحظه از میزان خسارت‌های احتمالی در پی وقوع این زمین‌لرزه، گزارشی دریافت نشده است.

آخوندی ادامه داد: تیم‌های ارزیاب برای بررسی شرایط به محل وقوع زلزله اعزام شده‌اند.

وی از آماده‌باش تیم‌های امدادی نیز خبر داد.

‌اعزام ۳ تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه

«محمدعلی کاووسی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این ارتباط اظهار داشت: در پی این حادثه تیم ارزیاب هلال احمر شوسف برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده است و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست؛ به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: طبق تماس با دهیاران روستاهای توتسک ـ کجی ـ بورگان ـ چاه شماره ۴ سهل‌آباد فعلاً ترک‌خوردگی کوچک در برخی منازل گزارش شده است.

وی با اشاره به بازدید از منطقه زلزله‌زده شوسف و روستاهای اطراف طی روزهای گذشته گفت: در بازدید میدانی از مرکز کانون زلزله در روستاهای تیغدر و توتسک از نزدیک جویای حال مردم این دو روستا شدیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه خرابی و تلفات جانی در این زلزله رخ نداده است، اما پیش‌بینی محل‌های اسکان اضطراری برای استقرار مردم جهت جلوگیری و امن بودن از تهدیدات و خطرات ناشی از پس‌لرزه‌ها شده است.

وی ضمن خداقوت به نیروهای امدادی و داوطلب هلال احمر افزود: این نیروها از همان ساعت‌های اولیه در محل زلزله حضور پر رنگ داشتند و الحمدلله مشکلی در ارائه خدمت به مردم وجود ندارد.

تاریخ وقوع زلزله:

سه‌شنبه، ۹ آبان ۱۴۰۲ در ۱۲:۴۳:۴۰
(وقت محلی – تهران)

۲۰۲۳-۱۰-۳۱ ۰۹:۱۳:۴۰
(UTC)

بزرگی زلزله:

۵.۰

نوع بزرگی:

MN

موقعیت رومرکز زلزله: ۳۲.۱۱ شمالی و ۵۹.۷۱ شرقی
عمق: ۷ کیلومتر
عدم قطعیت مکانی: ۰.۸۷+/- کیلومتر در جهت شمالی ـ جنوبی
۰+/- کیلومتر در جهت شرقی ـ غربی
منطقه:

استان خراسان جنوبی

فاصله‌ها:

۴۴ کیلومتری شوسف، خراسان جنوبی
۵۳ کیلومتری سربیشه، خراسان جنوبی
۶۹ کیلومتری مود، خراسان جنوبی

/۲۵۲/؛

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا