اخبار روز

زندگی من در خطر است/ نگرانند در صورت پیروزی آنها را بازخواست کنم

زندگی من در خطر است/ نگرانند در صورت پیروزی آنها را بازخواست کنم

عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان در گفت‌وگویی با الجزیره با تاختن به نخست‌وزیر کنونی، وزیر کشور و رئیس دستگاه اطلاعاتی و متهم کردن آنها به تلاش برای ترور خود گفت: من دو ماه پیش از تلاش برای ترور از آن اطلاع داشتم.دولت کنونی پاکستان نگران پیروزی حزب تحریک انصاف در انتخابات است لذا در تلاش برای زندانی کردن من هستند. از زمان ترک صندلی نخست‌وزیری ۷۴ شکایت علیه من انجام شده است.

وی تاکید کرد: زندگی من همچنان در خطر است و کسانی که پشت سر تلاش برای ترور من قرار دارند، اکنون مناصب پرنفوذی دارند و می‌توانند بر پلیس و ارتش تأثیر بگذارند و نگرانند من در صورت پیروزی انتخابات، آنها را بازخواست کنم.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان وجود هرگونه رابطه آمریکا با تلاش برای سرنگونی دولت وی را تکذیب کرد و قمر جاوید، فرمانده ارتش پاکستان را به تغییر نظام و دست داشتن در سرنگونی وی متهم کرد؛ سخنانی که به معنای عقب‌نشینی عمران‌خان از سخنان پیشین وی در متهم کردن آمریکا در سرنگونی دولتش است.

عمران خان در واکنش به اتهامات دال بر اینکه وی از تلاش برای ترور به منظور کسب آرا و محبوبیت بیشتر سو استفاده می‌کند، گفت: من نیازی به تلاش برای قتل به منظور افزایش محبوبیتم در پاکستان ندارم، حزب من محبوب‌ترین حزب در کشور است. پس از ترک منصب نخست وزیری ما در ۷۰ درصد انتخابات پیروز میدان بوده‌ایم، دولت کنونی در تلاش برای استفاده سیاسی از قانون به منظور محروم کردن من از نامزدی برای انتخابات آتی است.

نخست وزیر پیشین پاکستان گفت: اگر به قدرت بازگردم، برای تحکیم روابط پاکستان با قدرت‌های منطقه‌ای همسایه نظیر چین و روسیه تلاش خواهم کرد در عین حال، روابط با آمریکا هم حائز اهمیت است چرا که این کشور قدرت بزرگی است که همه باید با آن روابط خوبی داشته باشند. ما باید با همه کشورها روابط داشته باشیم، هر کشوری سیاست خارجی خود را بنا به منافع مردم خود تعیین می‌کند، این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

عمران‌خان در تیراندازی که در ۳ نوامبر گذشته به هنگام سخنرانی برای طرفدارانش در راه‌پیمایی به سمت اسلام آباد به منظور اعمال فشار بر دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام داشت، از ناحیه ساق پا زخمی شد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا