فرهنگ و هنر

زندگی پرفراز و نشیب یک ارتشی دلاور در کتاب «آدم نژاد» منتشر شد

زندگی پرفراز و نشیب یک ارتشی دلاور در کتاب «آدم نژاد» منتشر شد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی برگزیده های ایران، کتاب «آدم‌نژاد» نوشته محمود یوسفی مرند به زندگی پر فراز و نشیب یکی از افرادی می‌پردازد که در کسوت سرهنگ ارتش سال‌های سال به این کشور خدمت کرده و راوی ناگفته‌های بسیاری از دوران دفاع مقدس است.

این کتاب که در ۲۵ فصل به رشته تحریر درآمده است؛ ضمن روایت جذاب و پرکشش از جزیی ترین لحظه‌های سرگذشت زندگی پرمخاطره سرهنگ خسرو آدم نژاد در دوران دفاع مقدس، به بیان بخش‌های نابی از وقایع روزهای جنگ تحمیلی می‌پردازد که گوشه‌ای از تاریخ کشورمان و مقاومت‌های مردمی در روزهای آغازین جنگ توسط ارتش بعثی عراق در حمله به کردستان است.

یکی از تأثیر گذارترین بخش‌های کتاب لحظه پیروزی رزمندگان در عملیات کربلای هفت است که این حماسه آن قدر برای فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خمینی (ره) باارزش بود که بعد از عملیات ضمن یک مکالمه تلفنی مستقیم با فرمانده لشکر ۶۴ ارومیه این پیروزی را تبریک می‌گویند و خطاب به رزمندگان یگان جنگاوران به فرماندهی سرهنگ آدم نژاد، فرمودند شما با این عملیات قلب مرا خشنود کردید.

گزارشی از کامل‌ترین گنجینه کتاب دفاع مقدس در دل موزه

در مقدمه این کتاب آمده است: «من قبل از مرگم مرده‌ام! این حرف را کسی زد که سه بار در زندگی مرد و نتوانست از کثرت حضور در مناطق جنگی، عملیات‌هایی که بوده را به یاد بیاورد. او به یاد می‌آورد که کومله در کردستان برای سرش جایزه گذاشته بود و به یاد می‌آورد که ده‌ها بار با تیر مستقیم و گلوله کاتیوشا مجروح و در عراق به اعدام و ۲۵ سال زندان محکوم شده است.»

سرهنگ آدم نژاد یکی از فرماندهان شناخته شده ارتش جمهوری اسلامی است که یگان تحت امر او همیشه از جسورترین و شجاع‌ترین نیروها تشکیل می‌شد و او بهترین و باارزش‌ترین دوران زندگی خود را در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از ان در یگان‌های رزمی ارتش و سپاه در راه پاسداری از این مرز و بوم سپری کرد و سرانجام در ۲۸ آذر ۱۳۹۸ پس از سال‌ها تحمل جراحات جانبازی که از میهمانی چند صباح زمین خسته و ملول بود، روح پاکش را برداشت و به آسمان برد تا در جمع همرزمان شهیدش آرام گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت سفارش و خرید کتاب با انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شماره ۸۸۶۵۷۰۲۶ داخلی (۶۵۶ و ۶۵۷) تماس بگیرند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا