تهران

زنگ استکبار ستیزی در ۱۰۰ مدرسه دشت ورامین نواخته شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از دشت بزرگ ورامین، تعداد محدودی از دانش آموزان با توجه به شرایط کرونایی از دوره های مختلف تحصیلی در دشت بزرگ ورامین همگام با دیگر مدارس کشور صبح امروز در مراسم زنگ استکبارستیزی حضور پیدا کردند و انزجار خود را از استکبار جهانی به خصوص آمریکا و هم پیمانان آمریکا اعلام کردند.

دانش آموزان دشت بزرگ ورامین با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و دست نوشته هایی با مضمون انزجار از آمریکا و سر دادن شعارهای ضد استکباری این روز را گرامی داشتند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در آئین زنگ استکبار ستیزی و یادواره ۳۶ هزار شهید دانش آموز که در دبستان شاهد خاتم الانبیاء برگزار شد، اظهار داشت: نام و یاد و خاطر شهدای دانش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی می داریم که به نثار جان خود درخت تنومند انقلاب را آبیاری کردند، در جامعه امروزی ارزش و قابلیت انسان به علم، سن و مقام نیست، شهدا در دوران دفاع مقدس با بصیرت والایی که داشتند این امر را به دنیا ثابت کردند و مصداق بارز آن شهید فهمیده است که حضرت امام خمینی(ره) با صراحت اعلام می کند من سرباز آن شهید ۱۳ ساله ای هستم که با بستن نارنجک به کمر خود زیر تانک رفت و به شهادت رسید.

وی گفت: شهدا با ایثار جان خود به والاترین ایثارها رسیدند، شهدا جان خود را برای اعطلا، اقتدار و عزت مردم این نظام جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: دانش آموز امروز با تبعیت از ولایت و رهبری و استفاده از منویات حضرت امام خامنه ای را سر لوحه کار خود قرار دادند و کشور را به سوی در عرصه های مختلف به حرکت در آوردند.

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک نیز در این مراسم گفت: در کشور بیشترین شهید را دانش آموزان تشکیل می دهند، نقش دانش آموزان در انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ بوده و استکبار ستیزی از سال ۵۷ شروع شد است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان از ۴۳ سال پیش در حوزه استکبار ستیزی فعال بودند، دانش آموزان در آن زمان در مقابل نیروهای رژیم ستم شاهی قرار می گرفتند و به مبارزه با رژیم ستم شاهی می پرداختند و گاها به درجه رفیع شهادت نایل می آمدند.

وی خاطر نشان کرد: نقش دانش آموزان بعد جنگ نیز قابل مشاهد بود، ایام سازندگی بعد از جنگ، دوران تحصیل در دانشگاه، سعی و تلاش برای به حرکت در آوردند چرخه های اقتصادی کشور و ایستادگی و مقاومت در استکبار از اقدامات جوانان دیروز و امروز بود.

فرماندار قرچک تاکید کرد: راه توسعه کشور پیشرفت علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، تا زمانی که به پیشرفت های اقتصادی دست پیدا نکنیم دشمن می تواند به راحتی کشور را تحریم کند.

وی در ادامه مراسم بیان کرد: باید یادواره های شهدا را در مدارس پر رنگ کنیم و همه مدارس اقدام به برگزاری یادواره شهدا کند چرا که شهدا مسیر پیشرفت کشور را هموار کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا