قم

زنگ «روز قم» نواخته شد/آیت‌الله سعیدی: خدمت به قم رزق متفاوتی است

به گزارش برگزیده های ایران از قم، شنبه ۲۳ ربیع‌الاول هم‌زمان با سالروز ورود پر خیر و برکت حضرت معصومه(س) به شهر قم و این روز در تقویم استان به نام روز قم نام‌گذاری شده است که برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی برای گرامیداشت این روز برنامه‌ریزی شده که یکی از آن‌ها نواختن نمادین زنگ مدرسه دانش‌آموزان استثنایی ابابصیر در یکی از مناطق کمتر برخوردار شهر قم است.

این مراسم پیش از ظهر امروز با حضور  آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مرتضی سقائیان نژاد شهردار، حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی دیگر از مسئولان استان، سفیران کریمه اهل‌بیت(س) و همچنین دانش آموزان استثنایی این مدرسه برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی طی سخنانی با اشاره به اینکه قبل از موسی بن جعفر علیه السلام، وعده تولد بانوی کرامت توسط امام صادق(ع) مطرح شد، اظهار کرد: روایات مختلفی در مورد جایگاه و شخصیت حضرت معصومه(س) وجود دارد که ما را با این بانو بیشتر آشنا می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ورود بانوی کرامت، قم را به معنای واقعی تبدیل به قم کرد، مطرح کرد: پیامبر برای اینکه این سرزمین را برای دخترشان آماده کنند و آینده این سرزمین را متفاوت رقم بزنند امر به رفتن شیطان از این سرزمین کرد.

وی از قم به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) نام برد و گفت: تاکید امام صادق(ع) بر زیارت بانوی کرامت، تکلیف را برای ما در حوزه زیارت مشخص کرده است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه قم باید با تلاش مسؤولان به جایگاه اصلی‌اش نزدیک شود، اظهار کرد: خدمت به قم رزق و روزی متفاوتی برای مسؤولان است که باید قدردان آن باشند.

این مراسم به بهانه روز قم در مدرسه ابابصیر برگزار شد تا توجه بیشتری به وضعیت تحصیل و زندگی این دانش آموزان صورت گیرد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا