اخبار روز

زیست و عمل قاضی و کارمند قضائی نباید موجب بدبینی مردم به نظام شود

زیست و عمل قاضی و کارمند قضائی نباید موجب بدبینی مردم به نظام شود

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: کلام و رفتار و‌ زندگی ما باید به گونه‌ای باشد که وقتی مردم به ما نظر می‌افکنند، به نظام خوشبین‌تر شوند نه آنکه خدای ناکرده زیست و اَعمال ما به گونه‌ای باشد که سبب بدبینی مردم به نظام شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: باید پیوسته سنجش کنیم که آیا مردم اقدامات و افعال ما را در تراز نظام اسلامی می‌دانند یا خیر.

مطالبه یک دانشجو از محسنی‌اژه‌ای: به افسارگسیختگی نظام بانکی ورود کنید+فیلم

رئیس قوه قضائیه با اشاره به خطیر و‌ دشوار بودن کار قضا گفت: حجم کار شما همکاران قضایی زیاد است و به موازات آن توقعات نیز از شما بالاست؛ از سویی دیگر امکانات و تجهیزات اداری نیز در مواردی محدود است؛ باید به همه این‌ها مسائل معیشتی را نیز افزود؛ همه این موارد سبب طاقت‌فرسا بودن کار شما می‌شود؛ لذا در همینجا از مجاهدت‌های همه شما همکاران قضایی قدردانی به عمل می‌آورم و نهایت سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرم تا هر آنچه در توان دارم از بار مسائل و مشکلات‌تان بکاهم. 

رئیس عدلیه با اشاره به موضوع درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ گفت: به رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی دستور می‌دهم تمهیدات و تدابیر مقتضی را به‌منظور کاستن از میزان درخواست‌های اعمال ماده ۴۷۷ اتخاذ کند و با قاضی‌ای که حکم خلاف بَیِّن شرع صادر می‌کند، جلسه برگزار کند و ادلّه او را برای صدور چنین رأیی استماع کند؛ در مواردی نیز ممکن است بحث اختلاف برداشت از قوانین و مقررات پیش بیاید که در اینگونه موارد نباید از لفظ و مفهوم خلاف بیّن شرع استفاده کنیم. 

محسنی اژه‌ای در پایان به مقامات قضایی استان آذربایجان شرقی دستور داد که نسبت به اجرای احکام قطعی صادره قضایی در موعد مقرر اهتمام داشته باشند و چنانچه به هر دلیلی یک رای قضایی قابلیت اجرایی ندارد، ادلّه ناظر بر آن را تبیین گردانند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، خلیل‌اللهی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از عملکرد این دادگستری در بخش‌های مختلف پرداخت. 

همچنین نمایندگان قضات، کارکنان اداری و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه استان آذربایجان شرقی در این مراسم، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند. 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا