هرمزگان

ساختار شورای شهر بندرعباس باید متحول شود/ نیاز به کمیسیون بافت فرسوده داریم

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، احمد کناری‌نژاد صبح امروز در نشست شورای این شهر اظهار کرد: باید ساختار موجود در شورای شهر بندرعباس متحول شود تا این شورا بتواند اقدامات اثربخش و اساسی و ماندگار به نفع شهر و شهروندان انجام دهد.

وی ضرورت این تغییر را در دو بخش ساختار اداری و فیزیکی برشمرد و عنوان داشت: در کمیسیون‌های شورای شهر بندرعباس در  شرایط فعلی کمتر طرح و ایده ای برای بهبود و تحول فعالیت‌ها مطرح می شود.

عضو شورای شهر بندرعباس، پرورش هر نوع ایده‌ای برای توسعه شهر را نیازمند پژوهش، اهمیت دهی و پیگیری آن ایده عنوان کرد و بیان داشت: اگر بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی ، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی شهر با کار مطالعاتی ، پژوهشی و تبادل نظر تخصصی همراه نباشد، از دقت لازم برخوردار نخواهد بود و چشم انداز آینده گری به صورت اصولی و دقیق در آن لحاظ نخواهد شد.

کناری‌نژاد گفت: در اجرای پروژه‌ها باید اولویت‌های شهر مد نظر قرار گیرد تا بودجه مصروف پروژه‌های غیرضروری نشود.

این عضو شورای شهر بندرعباس تأکید کرد: سیستم سنتی و پوسیده مدیریت و عاری از ایده پردازی و خلاقیت امروزه برای شهرها راهگشا نیست و مشکلات کلان شهرها را حل نمی کند بلکه برای رفع مشکلات نیاز به یک هم افزایی عمومی و سازمانی در جهت ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مردم هستیم.

وی در همین زمینه پیشنهاد داد: کمیسیون های ویژه ای در زمینه ساماندهی بافت های فرسوده و مناطق کم برخوردار، ساماندهی ساحل، صنایع، سرمایه گذاری و محیط زیست با توجه به نیاز شهر بندرعباس در دستور کار شورای اسلامی شهر بندرعباس قرار بگیرد.

کناری‌نژاد همچنین عنوان کرد: تامین منابع انسانی مورد نیاز اعضای شورا نیز موضوع مهم دیگری در راستای اصلاح ساختار اداری شورای اسلامی شهر بندرعباس است حال آن که در ساختار فعلی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اعضای شورا با توجه در اختیار نداشتن منابع انسانی، عملا زمان زیادی را جهت انجام اقدامات اساسی در زمینه ی موارد فوق الذکر در اختیار ندارند.

وی در پایان خواستار اصلاح ساختار تفکیک دفتر شورا از شهرداری و تفکیک فیزیکی دفتر کار اعضای شورای اسلامی شهر نیز شد که اعضا هر کدام با اتاق‌کارهای تفکیک شده بتوانند تمرکز بهتری بر امور داشته باشند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا