آذربایجان شرقی

ساختمان دانشکده علامه امینی دانشگاه آزاد تبریز رفع خطر می شود/ تغییر رویکرد از شهریه محوری به تعریف منابع پایدار

ساختمان دانشکده علامه امینی دانشگاه آزاد تبریز رفع خطر می شود/ تغییر رویکرد از شهریه محوری به تعریف منابع پایدار

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، آرش رنجبران در نشست خبری چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد تبریز اظهار داشت: ساختمان ۵۸ کلاسه علامه امینی در سال ۷۷ ساخته شد اما در زلزله اهر ورزقان ترک هایی برداشت و صحبت هایی مبنی بر ناایمن بودن آن مطرح شد.

وی با بیان اینکه بعد از اتفاق تلخ متروپل، تمام جامعه به درستی بر روی مسایل ساختمان های ناایمن حساس شد گفت: به همین دلیل مجموعه مدیریت دانشگاه آزاد نیز بر روی این موضوع حساس شد به طوریکه برگزاری کنکور و امتحانات در این ساختمان متوقف شد.

به گفته رنجبران با هماهنگی دادستانی، شهرداری، نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی ساختمان یاد شده توسط یک شرکت ذیصلاح دارای گرید مقاوم سازی بررسی شد.

وی ادامه داد: این شرکت طی چندین ماه در ۹ ایستگاه ۵۰ نقطه ساختمان را رصد کرده و ارزیابی فنی آنان این شد که ساختمان قابل استفاده است ولی نیاز به مقاوم سازی دارد؛ لذا قرارداد مقاوم سازی نیز با آنان بسته شده و به زودی آغاز می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه واحد تبریز ۲۳ آبان ۶۱ به عنوان نخستین مرکز دانشگاه آزاد کشور تاسیس شده است تصریح کرد: این مجموعه با ۳۵ واحد و ۱۹۰۰ هیات علمی در سراسر استان ۵۴ هزار دانشجو را میزبانی می کند.

ساختمان دانشکده علامه امینی دانشگاه آزاد تبریز رفع خطر می شود/ تغییر رویکرد از شهریه محوری به تعریف منابع پایدار

دکتر آرش رنجبران چهل سالگی را سن پختگی و کمال خواند و گفت: تلاش داریم در این دوره وارد فاز جدیدی شویم به طوریکه تغییر رویکرد از مدرک محوری به سوی مهارت محوری و تامین درآمدهای پایدار به جای شهریه وحوری از مهمترین محورهای این تغییر رویه خواهد بود.

وی با اشاره به افتتاح مدرسه عالی مهارتی در دانشگاه آزاد تبریز و راه اندازی طرح پویش یادآور شد: دانشگاه آزاد تبریز بر اساس طرحی جدید ضمن مذاکره با صنایع ظرفیت هایی ایجاد کرده تا دانشجویان دو یا سه روز در هفته در صنعت مربوطه حضور یافته و به ازای هر حضور کمک شهریه دریافت کنند.

رنجبران ادامه داد: بدین ترتیب هم شهریه دانشجویان تامین شده هم تجربه کاری مفیدی کسب می کنند ضمن اینکه بدلیل کاهش هزینه های حقوق و دستمزد، برای صنعت هم مفید است.

وی همچنین با اشاره به حوادث اخیر در دانشگاه های کشور گفت: فعالیت تشکل های سیاسی با سلایق گوناگون و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در کاهش تنش ها در این مجموعه تاثیر بسزایی داشت.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا