اجتماعی

ساخت بزرگترین مزرعه بادی در ارتفاع ۵۰۰۰ متری

ساخت بزرگترین مزرعه بادی در ارتفاع ۵۰۰۰ متری

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، یک مزرعه بادی در چین که در ارتفاع ۵۰۰۰ تا ۵۲۰۰ متری ساخته شده است روز پنجشنبه در استان شانان، منطقه خودمختار Xizang در جنوب غربی چین به شبکه متصل شده و آن را به بالاترین نیروگاه بادی تبدیل کرده است.

شرکت China Three Gorges Corporation (CTG) در پروژه‌های بادی و کارخانه‌ای که در ارتفاع ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ متری ساخته می‌شود، مشارکت دارد.

این پروژه با ظرفیت نصب شده ۷۲.۶ مگاوات (مگاوات)، سالانه ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) برق پس از تکمیل تولید خواهد کرد که می‌تواند نیاز حدود ۱۴۰۰۰۰ خانوار را برای یک سال برآورده کند.

این نیروگاه که در دامنه شمالی هیمالیا واقع شده، نخستین پروژه برق بادی است که به شبکه برق منطقه خودمختار Xizang متصل می‌شود.

جهش بی‌سابقه ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۳

مشکلات فنی 

توان موجود در باد با چگالی هوا نسبت مستقیم دارد. وانگ لیانگ؛ مسئول این پروژه در CTG، به گروه رسانه‌ای چین (CMG) گفت که با کاهش چگالی هوا در فلات، توان موجود نیز کاهش می‌یابد.

وانگ گفت که آنها استفاده از توربین‌هایی با ظرفیت تک واحدی بیش از سه مگاوات را دردستور کار قرار داده‌اند که بیشترین ظرفیت آن به ۳.۶ مگاوات رسیده تا تولید انرژی مزرعه بادی را افزایش دهند.

وی افزود: توربین ۳.۶ مگاواتی دارای قطر روتور ۱۶۰ متر است که در مقایسه با سایر مناطق حدود ۲۰ متر طولانی‌تر است و مساحت جاروب شده، نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته وانگ، توربین‌های بادی می‌توانند با ارتفاع بالا، اشعه ماوراء بنفش، رعد و برق و دمای پایین سازگار شوند، بنابراین می‌توانند برای مدت طولانی در محیط‌های طبیعی خشن به طور پایدار کار کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا