اصفهان

ساخت بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی در شهرک شهید کشوری اصفهان

ساخت بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی در شهرک شهید کشوری اصفهان

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان محمد رجالی، با اشاره به اینکه لازم است مسئولان سازمان تامین اجتماعی در تخصیص بودجه و نیز امکانات و تسهیلات به درمان تأمین اجتماعی استان، نگاه ویژه‌ای داشته باشد، اظهار کرد: استان اصفهان مهاجر پذیر است و نسبت جمعیت سالمند استان افزایش یافته است و با توجه به حدود سه میلیون و ۶۲۰ هزار بیمه شده استان و همچنین لحاظ تعداد بیمه شدگان ارجاعی از سایر استان‌های همجوار، این جمعیت حداقل به حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده و مستمری بگیر اصلی و تبعی می‌رسد که در بخش درمان استان اصفهان خدمات ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) نجف آباد وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، تنها بیمارستان ملکی در منطقه غرب استان اصفهان است، افزود: این منطقه بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۵۰ درصد جمعیت آن جزو بیمه شدگان اجتماعی هستند و این بیمارستان تقریباً با ظرفیت بالای ۹۵ درصد فعالیت دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی اصفهان تاکید کرد: همچنین بیمارستان دکتر غرضی در شمال اصفهان با ۲۵۶ تخت و ظرفیت ۸۰ درصد فعالیت دارد و بخش اورژانس این بیمارستان جز شلوغ‌ترین هاست که بیشترین حوادث ترافیکی به این بخش هدایت می‌شود، به نوعی که مراجعین سطح ۱ و ۲ تریاژ اورژانس در این بیمارستان بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه بیمارستان دکتر شریعتی قدمت ۶۰ ساله دارد، گفت: در اوایل دهه ۹۰ با توجه به قدمت بیمارستان و رعایت نکات ایمنی، طرح بازسازی این بیمارستان مد نظر گرفت و ابتدا پیشنهاد شد که ساختمان فعلی بیمارستان بازسازی شود. ولی در نهایت تصمیم گرفته شد که بیمارستان به فعالیت خود ادامه داده و بیمارستان جایگزین با تهیه زمینی مناسب ساخته و سپس منتقل شود.

خرید زمین به شکل تهاتر در مجموعه شهید کشوری

رجالی تاکید مرد: اکنون در مجموعه شهید کشوری زمینی با مساحت ۳۲ هزار متر به شکل تهاتری با شهرداری اصفهان خریداری شده و قرار است بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی با زیربنای حدود ۸۴ هزار متر ساخته شود و تمامی بخش‌ها را در بر دارد.

وی اضافه کرد: برای بیمارستان دکتر شریعتی پس از پایان ساخت تصمیم‌گیری می‌شود؛ بیمارستان شریعتی ۴۸۶ تخت مصوب و حدود یک هزار و ۲۰۰ پرسنل دارد که با حداکثر ظرفیت برای ارائه خدمات به بیمه شدگان در حال فعالیت است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی اصفهان با اشاره به اینکه پس از هفت سال رایزنی درباره نحوه تأمین زمین مورد نیاز اجرای پروژه احداث بیمارستان، دوم آذرماه سال جاری با حضور آقای موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و مسئولان استانداری کلنگ‌زنی بیمارستان انجام شد، گفت: به نظر می‌رسد تا اواخر سال ۱۴۰۲ مقدمات تمام شود و آغاز ساخت بیمارستان را شاهد باشیم؛ انتظار داریم با ساخت این بیمارستان سطح خدمات به مردم افزایش یابد و نسبت به حجم زیاد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پاسخگو باشیم و پیش بینی می‌شود اجرای این طرح حدود پنج سال زمان ببرد.

افتتاح بخش جراحی قلب در بیمارستان دکتر شریعتی

وی با اشاره به اینکه ساختمان بخش جراحی قلب بیمارستان دکتر شریعتی که عملیات آماده سازی ساختار فیزیکی آن از حدود یک سال پیش آغاز شده تا بهمن ماه به اتمام برسد، گفت: تاکنو این بخش ن ۹۰ درصد پیشرفت داشته و سپس تجهیزات که مقدار قابل توجهی از آنها خریداری شده است در آن مستقر می‌شود؛ امید می‌رود تا پایان امسال، بخش جراحی قلب با توجه به نیاز بیمه‌شدگان استان در بیمارستان دکتر شریعتی افتتاح شود چراکه یکی از عمل‌هایی است که هزینه‌های قابل توجهی برای مراجعه کنندگان دارد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا